Cash Manager till internationell koncern inom telecom
Capega AB / Bankjobb / Solna
2024-10-31
Visa alla bankjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capega AB i Solna,
Stockholm,
Botkyrka,
Borlänge eller i
hela Sverige Till vår kund som ärett ledande telekommunikationsföretag i Norden och Baltikum för både privatpersoner och företag, söker vi efter dig som har en gedigen erfarenhet som Cash Manager från större koncerner.
Som Cash Manager inom bolagets treasury-funktion kommer du tillsammans med en kollega ansvara för attsäkerställa kassaflöde och optimera likviditet genom att utveckla strategier för kapitalhantering. Rollen omfattar även valuta- och räntehantering, investeringsbeslut för överskottskapital, samt att analysera kassaflödesprognoser för att planera företagets kapitalbehov. Dessutom ansvarar du för att följa regulatoriska krav och interna finanspolicies, vilket är avgörande för bolagets finansiella stabilitet och digitala omställning.
Kompetenskrav & erfarenhetFör att passa för konsultuppdraget ser vi att du harstark erfarenhet inom treasury och finansiell analys, helst med fokus på likviditetshantering, riskhantering, och kapitalförvaltning. Du förväntas kunna arbeta med kassaflödesprognoser, hantera valutarisken, samt har gedigen kunskap i cash pooling och centraliserad likviditetshantering.
Kompetens inom finansiella system, samt goda kunskaper i Excel är nödvändigt. Erfarenhet av att samarbeta globalt och förstå internationella marknadsregler och compliance är också viktigt, liksom god kommunikationsförmåga både på svenska och engelskaför att koordinera med alla olika stakeholders.
Längd på uppdragDetta är ett konsultuppdrag på ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Konsultuppdragetär tilltänkt att påbörjas inom kort, är du tillgänglig nu eller inom 1-2 månader kan också det vara aktuellt för en diskussion.
Ansökan och KontaktDå konsultuppdraget är tilltänkt att påbörjas inom kort ser vi gärna att du visar intresse och söker tjänsten omgående. Vi kommer att presentera aktuella kandidater till kunden löpande. Vid eventuella frågor kring uppdraget vv kontakta Åsa Ollert på
asa.ollert@capega.se alt. 070-752 48 16.
Varmt välkommen med din Ansökan!
Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på
www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på
www.capega.se Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capega AB (org.nr 559163-0016)
Arbetsplats Capega
Kontakt Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se 070-752 48 16 Jobbnummer 8987567