Byråsekreterare
Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen / Administratörsjobb / Göteborg
2011-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Byråsekreterare" (publicerad 2012-11-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Västra Hisingen i Göteborg Västra Hisingen är en stadsdel med stor mångfald och starka kontraster. Som en av våra ca 2500 medarbetare blir du delaktig i att förena och utveckla denna nybildade stadsdel. Uppdraget är att medverka till ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att leverera service med hög kvalitet till våra invånare. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad.
Arbete pågår med att skapa den nya stadsdelen Västra Hisingen och det innebär bland annat att sektor Äldreomsorg och Hälso- och sjukvård utvecklar sin administration. Vi söker därför två byråsekreterare som tillsammans med enhetschef och ytterligare fyra kollegor vill vara med och utforma sektorns administrativa stöd.
Byråsekreterarna har sin huvudsakliga arbetsplats på Svartedalens äldrecenter.
Publiceringsdatum2011-06-16ArbetsuppgifterEtt arbete som byråsekreterare hos oss innebär ett omväxlande arbete med ett periodvis högt tempo där målsättningen är att ge allmänheten och sektorns enhetschefer bästa möjliga service. En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är debitering av avgifter inom äldreomsorgen enligt den sk. maxtaxan. Besluten om avgift är myndighetsutövning som sker på delegation av nämnden och det kan förekomma överklagningar av avgiften som hanteras i samråd med enhetschef. Exempel på övriga arbetsuppgifter är arkivering av akter och journaler, kontroll och kontering av fakturor, ekonomiuppföljning av vissa köpta tjänster, chefsstöd i datasystemet Personec, statistikredovisning. Arbetsuppgifter som att vara sekretare i ex. pensionärsrådet och lokala samverkansgrupper (LSG) kan förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som har;
• grundläggande kunskaper i kommunal ekonomi
• utbildning i regelverket kring arkivering av akter enligt socialtjänstlagen och journaler enligt hälso- och sjukvårdslagen
• utbildning i datasystemen Personec (chefsstöd) och Treserva
Eftergymnasial utbildning inom administration eller ekonomi är ett krav.
Som person kännetecknas du av egenskaper så som flexibel, ansvarsfull, metodisk, noggrann och strukturerad.
Ett krav för att hantera arbetet är att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket, i både tal och skrift.
Du tycker om sociala kontakter och att ge en god service och information till både medborgare och internt i organisationen.
Arbetet innebär arbetsuppgifter så som statistikredovisning, ekonomiuppföljning m.m. som ställer krav på siffersinne, logiskt tänkande och goda kunskaper i Excel. Krav på erfarenhet av;
• arbete med avgiftshantering enligt maxtaxan inom äldreomsorg.
• arbete i datasystemen Personec (chefsstöd) och Treserva
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-09-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 180/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktGisela Askne, 031-366 60 56
Facklig kontaktHelena Nnoham, 0767-879365
FöretagGöteborgs stad, SDF Västra Hisingen
AdressGöteborgs stad, SDF Västra Hisingen
40482 Göteborg
Jobbnummer 964345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.