Byggmax kundservice söker en teamledare inom reklamation och web
Byggmax Kundtjänst / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Byggmax Kundtjänst i Helsingborg,
Lomma eller i
hela Sverige Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 86 butiker i Sverige, 34 butiker i Norge och 13 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, samt även ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har de senaste två åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har nu även 14 showroombutiker. Buildor är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.
Byggmaxgruppens e-handel växer och innefattar Byggmax och Buildors e-handel i Sverige, Norge och Finland. Vi söker nu en person som vill leda ett team på ca 5 medarbetare inom reklamation och orderhantering. Du kommer själv att arbeta operativt och delta i det dagliga arbetet i gruppen. Utöver detta kommer din uppgift att bli att leda gruppen och att utveckla processer, arbetsmetoder och system för att förenkla och förbättra flöden inom ditt ansvarsområde. En viktig del är också att samverka med övriga funktioner inom Byggmax och Buildor för att förbättra processer och flöden som löper genom företagen. Vi söker därför en kundfokuserad, orädd och utvecklingsorienterad person som är redo att ta teamet till nästa nivå.
Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot och hantera produktreklamationer och transportreklamationer på ett för kunden och företaget effektivt sätt.
• Driva reklamationsärenden vidare internt och externt.
• Hantera weborders i affärssystemet.
• Hantera avvikelser i orders gentemot leverantörer och lager.
• Kommunicera med kunden gällande eventuella förändringar i ordern.
Vi söker dig som:
• Har uppvisat goda ledaregenskaper i tidigare befattningar.
• Trivs med kundkontakter.
• Är van vid att arbeta mot uppsatta mål och budget samt trivs med ett sådant arbetssätt.
• Är prestigelös och inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs.
• Är utvecklingsorienterad och har lätt för att förstå processbeskrivningar och system.
• Har mycket god datorvana.
Byggmax erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa såväl nationellt som internationellt. Byggmax har en ung och prestigelös organisation med mycket engagerade medarbetare som drivs av att nå resultat.
Låter detta spännande? Skicka in din ansökan med personligt brev och CV via länken nedan senast den 4/10. Har du frågor går det bra att kontakta Kundservicechef Angelica Winslott på
angelica.winslott@byggmax.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på denna mailadress. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2017-09-19ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBYGGmax Kundtjänst
AdressBYGGmax Kundtjänst
Kanongatan 13
25467 Helsingborg
KontorsadressKanongatan 13
Jobbnummer 3706527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.