Bygglovskoordinator

Vaxholms kommun / Administratörsjobb / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms kommun i Vaxholm

I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö.

I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i.

Vår värdegrund, Samspel, Engagemang och Respekt, skapar gemenskap och hjälper oss med vårt samhällsviktiga uppdrag

Som anställd inom stadsbyggnadsförvaltningen påverkar du utvecklingen i en attraktiv skärgårdskommun. Tillsammans ansvarar vi för allt inom stadsbyggnadsområdet, exempelvis att bedriva bibliotek, underhålla gator, bygga nya skolor och att se till att de kommunala utomhusbaden fungerar bra till att planera för nya bostadsområden, ge bygglov till nya bostäder och verka för bättre kollektivtrafik. Här ges du goda möjligheter att utvecklas i din roll samtidigt som du har närhet och stöd av kollegor och chefer.

Förvaltningen består av fem enheter; bygglovsenheten, planenheten, exploateringsenheten, tekniska enheten och staben. Totalt arbetar cirka 60 personer på stadsbyggnadsförvaltningen, varav 14 på bygglovsenheten.

Till bygglovsenheten söker vi nu en bygglovskoordinator för en tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2023-08-14

Arbetsuppgifter
Då bygglovsenheten är relativt liten ges stora möjligheter till varierade och utvecklande arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Du arbetar i ett team av administratörer med olika administrativa uppgifter i bygglovsenhetens ärenden, främst i vårt ärendehanteringssystem Castor. Du expedierar beslut, administrerar remissutskick, överklaganden, domar, delgivningar, skriver brev till sökanden och arkiverar ärenden. Du följer våra bygglovs-, strandskydds- och tillsynsärenden genom våra processer vilket innebär att du får stor insyn i hela handläggningsprocessen och ansvarar för att säkerställa att ärendena hanteras på ett effektivt sätt.
Du kommer att hantera statistikuppgifter, utlämnande av offentliga handlingar, underhåll och utveckling av enhetens sidor på kommunens webbsida samt fakturahantering.
Som koordinator arbetar du kontinuerligt med att effektivisera arbetsprocesser samt att ge medborgare och företag bra service och ett professionellt bemötande.
Rollen som koordinator medför ett nära och aktivt samarbete med kollegorna på din enhet, inom förvaltningen och Vaxholms medborgare.
Som medarbetare är du med och bidrar till förvaltningens och enhetens utvecklingsarbete samt till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du aktivt utvecklar rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor och att du håller din yrkeskunskap uppdaterad.

Vi erbjuder dig ett ansvarfullt och självständigt uppdrag med möjligheter till egen utveckling i en positiv och prestigelös organisation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är ansvarstagande och har ett stort engagemang för ditt arbete. Du sätter värde på att aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med administration och frågor kring bygglov och service. Du har en hög digital mognad och har aktivt arbetat i olika digitala system och i Officepaketets olika program. Du har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Då arbetet sker under stort eget ansvar med höga krav förväntar vi oss att du trivs i en sådan roll.

Du har minst examen från gymnasiet och har gärna några års yrkeserfarenhet från liknande arbete.

Meriterande är:
• tidigare erfarenhet inom bygglovsadministration
• erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystemet Castor
• webbredaktörskap
• utbildning i förvaltningslagen eller annan relevant lagstiftning

För arbetet krävs att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. I din roll måste du vara både tydlig och serviceinriktad i kontakten med Vaxholms medborgare, sommarboende, företagare samt övriga externa och interna aktörer. Social kompetens och hög servicegrad är viktiga egenskaper och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.

Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om Vaxholm
Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun.
En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter.
Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt SER.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C151253".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vaxholms kommun (org.nr 212000-2908)

Arbetsplats
Vaxholms Stad, Bygglovsenheten

Kontakt
Bygglovschef
Kristina Henschen
08-541 708 48

Jobbnummer
8027516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaxholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms kommun: