Bygglovskoordinator
Vaxholms kommun / Administratörsjobb / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vaxholm,
Värmdö,
Lidingö,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vaxholms kommun i Vaxholm Vill du arbeta bland människor som tycker om att göra skillnad för Vaxholmsbon och där du får många härliga kollegor?
Tveka inte, sök jobb hos oss!
Våra värdeord är Samspel, Engagemang och Respekt och de genomsyrar vår verksamhet och vårt förhållningssätt.
Att jobba i Vaxholms stad innebär att du kommer att arbeta i en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges uppdrag med stort eget ansvar och
möjligheter att påverka. Vi värdesätter att du är intresserad av människor, har en god samarbetsförmåga och sinne för service.
Vi tycker också att det är viktigt att du är intresserad av att utvecklas och att du är engagerad i ditt arbete.
Vaxholms stad är en attraktiv skärgårdstad som med småskalighet och effektiv kommunal service erbjuder invånare och näringsidkare
en attraktiv och stimulerande livs- och arbetsmiljö med närhet till skärgård, natur och storstad. I kommunen arbetar 1200 personer.
Det tar cirka 40 minuter att åka med buss från centrala Stockholm, och cirka en timme med Vaxholmsbåt
För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se Stadsbyggnadsförvaltningen utvecklar och vårdar natur, kultur och byggd miljö i Vaxholm. Vi ansvarar för allt inom stadsbyggnadsområdet; från att bedriva bibliotek, underhålla gator och bygga nya skolor till att planera för nya bostadsområden och ge bygglov och startbesked till nya byggnader. Även frågor kring trafik, kultur och fritid ryms inom förvaltningen.
Förvaltningen består av fem enheter; bygglov- och GIS-enheten, planenheten, exploateringsenheten, fastighetsenheten och tekniska enheten. Totalt arbetar drygt 50 personer på stadsbyggnadsförvaltningen, varav 15 på bygglov- och GIS-enheten.
Till bygglov- och GIS-enheten söker vi nu två bygglovskoordinatorer, varav en tillsvidareanställning och ett vikariat för föräldraledighet.
Publiceringsdatum2021-03-12ArbetsuppgifterDå enheten är relativt liten ges stora möjligheter till varierande och utvecklande arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Hos oss har du rollen både som generalist och specialist. Att vara bygglovkoordinator i Vaxholm innebär att du i nära samarbete med bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer, strandskyddshandläggare, tillsynshandläggare och förvaltningsjurist samt ytterligare en bygglovskoordinator arbetar med administrativa uppgifter under handläggningen av bland annat bygglov, strandskyddsdispenser och anmälansärenden. Fokus ligger på expediering, statistikuppgifter, kommunicering samt enklare rådgivning till medborgare samt utlämnande av offentliga handlingar. Även arbete med uppdatering av enhetens sidor på kommunens websida, kontering av inkomna fakturor och underlag för avgiftsfakturering, ingår i arbetsuppgifterna. Utöver det kommer du att fungera som administrativt stöd till enheten vad gäller posthantering och diarieföring.
Som medarbetare är du med och bidrar till förvaltningens och enhetens utvecklingsarbete samt till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du aktivt utvecklar rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor och att du håller din yrkeskunskap uppdaterad.
Vi erbjuder dig ett ansvarfullt och självständigt uppdrag med möjligheter till egen utveckling i en positiv och prestigelös organisation.
Du erbjuds bra anställningsförmåner utifrån vårt kollektivavtal samt därutöver ett generöst arbetstidsavtal, friskvårdsbidrag, hälsoaktiviteter, förmånscykel, möjlighet till semesterväxling med mera.
KvalifikationerVi söker dig som är noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med administration och frågor kring bygglov och service. Du har också ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är intresserad av att delta i arbetet med att utveckla kontorets arbetsrutiner och processer och då arbetet sker under stort eget ansvar med höga krav förväntar vi oss att du trivs i en sådan roll.
Du har minst examen från gymnasiet och har gärna några års yrkeserfarenhet från liknande arbete.
Meriterande är:
• erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem
• webbredaktörskap
• service och rådgivning
För arbetet krävs att du uttrycker dig väl i tal och skrift. I din roll måste du vara både tydlig och serviceinriktad i kontakten med Vaxholms medborgare, sommarboende, företagare samt övriga externa och interna aktörer. Social kompetens och hög servicegrad är viktiga egenskaper och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under ansökningstiden.
Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVaxholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1013780".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vaxholms kommun (org.nr 212000-2908)
Arbetsplats Vaxholms Stad, Bygglov- och GIS-enheten
Jobbnummer 5627008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.