Bygglovshandläggare

Lindesbergs kommun, Bygg- och Trafikenheten / Säkerhetsjobb / Lindesberg
2025-01-10


Visa alla säkerhetsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Bygg- och Trafikenheten i Lindesberg

Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser.

Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och miljö.

Publiceringsdatum
2025-01-10

Arbetsuppgifter
Som bygglovshandläggare hos oss blir du en viktig del av enheten, där du arbetar med ansökningar och anmälningar enligt Plan- och Bygglagen (PBL). I rollen ingår att utreda ärenden, föra dialog med berörda parter och fatta beslut. Du kommer att skriva tjänsteskrivelser och presentera ärenden inför Bygg- och Miljönämnden. Vi erbjuder en självständig roll där du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du har nära samarbete med engagerade kollegor som gärna delar med sig av kunskap och stöttar varandra.

Ditt arbete innebär många kontakter med kommuninvånare, kollegor från andra förvaltningar samt externa myndigheter. Rollen omfattar även handläggning och presentation av tillsynsärenden.

Kvalifikationer
Vi söker dig med några års erfarenhet av bygglovshandläggning och som är väl insatt i Plan- och Bygglagen (PBL). Du har antingen en bygglovshandläggarutbildning, juridisk utbildning inom området, annan högskoleutbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande kompetens som, av arbetsgivaren, bedöms likvärdig. Det är en fördel om du även har arbetat med tillsynsfrågor tidigare.

För att trivas och lyckas i rollen är du van att arbeta självständigt med att driva och ansvara för egna ärenden, samtidigt som du har en god administrativ förmåga och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lyhörd, samarbetsinriktad och trivs med att arbeta i team där du bidrar med din kompetens och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är stark, och du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt, både muntligt och skriftligt. Vi värdesätter särskilt din förmåga att se helheten, ta hänsyn till olika perspektiv och fatta välgrundade beslut.

B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi letar efter dig som med ett flexibelt och engagerat förhållningssätt vill vara med och bidra till verksamhetens utveckling och förbättrade processer.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "BMN:A2025/1".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Bygg- och Trafikenheten

Kontakt
Enhetschef Bygg- och Trafikenheten
Martin Nordh
0702406133

Jobbnummer
9095698

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Bygg- och Trafikenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Bygg- och Trafikenheten: