Bygglärare till Kungsmadskolan

Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen / Lärarjobb (praktisk-estetiska ämnen) / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lärarjobb (praktisk-estetiska ämnen) i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen i Växjö, Uppvidinge, Tingsryd, Värnamo, Vetlanda eller i hela Sverige

Välkommen till utbildningsförvaltningen!

Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för våra barn och elever. Vi ansvarar för cirka
18 000 barn och elever och jobbar varje dag för att de ska utvecklas och nå en ökad måluppfyllelse. Vi vill att barn kommer in i vår verksamhet som nyfikna kreativa ettåringar och lämnar oss som engagerade, kunniga och självständiga 19-20-åringar.

Kungsmadskolan tillhör utbildningsförvaltningen i Växjö kommun. Förvaltningen har drygt 2 700 anställda och är därmed kommunens största förvaltning. Vår verksamhet omfattar förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola och gymnasiesärskola. Dessutom ingår fritidsgårdsverksamhet, kulturskola och skolbibliotek. Vi har även verksamheter med olika inriktning så som Reggio Emilia, musik och IB (International Baccalaureate).

Som arbetstagare hos oss är du viktig! Oavsett vilken roll du har i vår förvaltning kommer du, tillsammans med oss, arbeta för att bidra till en positiv utveckling för våra barn och elever.


Publiceringsdatum
2017-10-27

Arbetsuppgifter
Som lärare på Kungsmadskolan kommer du att undervisa i karaktärskurser på bygg- och anläggningsprogrammet.

Tjänsten innebär att du som lärare ska planera och bedriva undervisning enligt gällande läroplan och kursplaner samt skaffa APL-platser, göra APL-besök och vara mentor och förebild för dina elever.


Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som är behörig att undervisa på bygg- och anläggningsprogrammet. Vi söker även dig som har kompetens och erfarenhet av att arbeta som träarbetare, inredningssnickare eller möbelsnickare.

Du har erfarenhet av arbete inom utbildningssektorn exempelvis som lärare eller handledare för APL-elever.

Vi ser gärna att du är kreativ och lösningsfokuserad.

Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med elever, kollegor och chef är det viktigt att du är kommunikativ och trivs med samarbete. Som person har du även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Du är duktig på att samarbeta men även att ta egna beslut samt skapa och vårda relationer.

Du som söker tjänsten ska ha ett starkt engagemang och intresse för människor.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

OBS! Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställningsblanketter kan hämtas på www.polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag och du ska använda dels det som heter "Skola eller barnomsorg (442.5)" och dels "Belastningsregister 9 § (442.3)" som avser enskild person.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2018-01-08 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Ange följande referens när du ansöker: UTBF 301/ 17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Krantz, rektor 0470-418 93

Företag
Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen

Adress
Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen
Box 1222
35112 Växjö

Kontorsadress
Västra Esplanaden 18 35112 Växjö

Jobbnummer
3771350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen: