Butikschef som brinner för både ledarskap & försäljning

Swedol AB / Chefsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedol AB i Boden, Luleå, Piteå, Haparanda, Skellefteå eller i hela Sverige

Älskar du försäljning och brinner för ledarskap? Vill du arbeta för ett större nordiskt bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill få våra kunders företag att fungera!

Ditt anställningserbjudande
Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Du omfattas av kollektivavtal och dess förmåner som försäkringar, tjänstepension och semester. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.
Om avdelningen
I våra butiker arbetar vid med B2B försäljning av våra produkter inom kategorierna verktyg, förnödenheter, kläder och skydd. Vi arbetar i team och tillhandahålla vårt sortiment, hela tiden med kunden i fokus.

Publiceringsdatum
2023-09-12

Om tjänsten
I rollen som Butikschef ansvarar du för att leda och utveckla vår butik och dess medarbetare. Tillsammans med dina anställda ser du till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponering som leder till goda resultat. Du förväntas bygga väl fungerande team och att skapa engagemang och arbetsglädje.
Du rapporterar till Regionchef.
I rollen som Butikschef hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Budget och resultatansvar
Aktivt delta i den dagliga butiksdriften
Coacha och följa upp medarbetare
Bedriva systematiskt arbetsmiljöarbete
Personalarbete utifrån gällande rutiner och policys
Samarbete med andra funktioner såsom utesälj och inköp

Om dig
Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord - Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill att alla ledare i organisationen skall vara ambassadörer för. Som ledare på Alligo förväntas du bygga tillit genom att vara pålitlig, trovärdig och närvarande. Du skapar engagemang genom att involvera dina medarbetare i beslut och du utvecklar affären genom ett gott samarbete över organisationsgränser.

För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som har en god förmåga att strukturera och organisera arbetet, är analytisk och driven med god kompetens inom sälj och marknadsföring.
Utöver din personliga profil behöver du följande:
Utbildning på lägst gymnasial nivå
Flerårig erfarenhet av butiksarbete, inköp och att arbeta mot budgetmål
Goda kunskaper i Office paketet
God svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har vana av CRM system eller arbete i ledande befattning.

Om din Ansökan:
Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Vi tillämpar bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Öhman 070-5416002
Sista dag att ansöka är Löpande
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedol AB (org.nr 556127-6188)
961 33  BODEN

Arbetsplats
Swedol

Jobbnummer
8106203

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedol AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedol AB: