Butikschef - Stora Coop, Åkersberga
Rl Future Management AB / Chefsjobb / Stockholm
2021-09-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Butikschef - Stora Coop, Åkersberga" (publicerad 2021-10-05) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rl Future Management AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.
Med cirka 800 butiker i Sverige och 3,5 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny Butikschef till Stora Coop i Åkersberga.
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!
Som Butikschef har du ett övergripande ansvar för butikens alla delar, med bl.a. kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Du har personalansvar och det mest centrala i jobbet är att leda och coacha medarbetarna till en effektiv vardagsdrift, du når dina mål genom dina medarbetares prestationer. Genom ditt ledarskap skapar du såväl inspiration som arbetsglädje och förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sina roller och att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden.
I ditt arbete ingår bland annat att:
• Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga i butiken
• Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken
• Arbeta med olika kundaktiviteter
• Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna.
• Säkerställa den dagliga driften - bemanning, varuförsörjning, prisvård, m.m.
• Ansvara för budget och affärsplan för enheten
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
• Personal- och arbetsmiljöansvar för samtliga medarbetare inom butiken
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
• Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
Publiceringsdatum2021-09-10KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Gymnasieutbildning är ett krav
• Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande
Erfarenhet/ kompetens
• Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom dagligvaruförsäljning
• Dokumenterat goda resultat i detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete
• Dokumenterad erfarenhet av ett framgångsrikt ledarskap
Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål.
Vad kan Coop erbjuda dig?
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en positiv utveckling och stark tillväxt. Du kommer till ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Coops fortsatta framgång. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid.
Coop värdesätter de kvalitéer som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.
Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rolf Lindgren, 070-513 66 94 på Future Management.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRl Future Management AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Rl Future Management AB (org.nr 556701-2199)
Arbetsplats Future Management
Jobbnummer 5957481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.