Butiksansvarig till vår butik i Umeå

Würth Svenska AB / Butikssäljarjobb / Umeå
2025-03-18


Visa alla butikssäljarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Würth Svenska AB i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Piteå eller i hela Sverige

Würth letar efter dig som vill bli en del av vårt härliga team i Umeå. Här på Würth är vi inte bara en arbetsplats; vi är en familjär gemenskap med en stark framåtanda.

Som Butiksansvarig har du det övergripande ansvaret för driften av butiken som innebär att skapa en effektiv, säljande, lönsam och välkomnande butik. Du säkerställer att butiken har rätt sortiment och du är ansiktet utåt för Würth med ansvaret att hjälpa våra kunder på bästa sätt genom att erbjuda rådgivning, hitta rätt produkter och skapa en positiv kundupplevelse.



Ni är två anställda i butiken men att bygga nätverk med våra Account Managers i regionen och våra kunder är avgörande för butikens långsiktiga utveckling.



Våra öppettider är vardagar 06:30-17:00, där du alternerar med din kollega mellan öppningar och stängningar. Du rapporterar till Regionchef.



Publiceringsdatum
2025-03-18

Arbetsuppgifter
Arbetet kräver hög grad av initiativförmåga, där du som butiksansvarig erbjuder en god service och kunskap för att se och möta kundernas behov.

• Du ansvarar för försäljning i butik och per telefon
• Agerar support till kunder och våra säljare
• Genomför säljbesök hos företag i närområdet
• Ansvarar för exponering och arbetar med butikslayouten för att säkerställa en attraktiv butik
• Varuadministration; inventering, beställningar, godsmottagning och varuuppackning
• Aktivt arbete tillsammans med fältorganisationen för att utveckla och stärka samarbetet mellan säljkanalerna i regionen
• Du deltar aktivt i förberedelser och genomförande av butiksevent och kampanjer i butiken
• Butiksansvarig är brandskyddsansvarig, ansvarar för lås-&larmrutiner och genomför skyddsronder för att kunna säkerställa en bra arbetsmiljö.



Vi önskar att du

• Har ett genuint intresse för att hjälpa kunder att hitta precis det de söker.
• Har systemvana och kan navigera i olika system
• Är en teamplayer som kan arbeta självständigt när det behövs
• Är en fena på att bygga långsiktiga relationer
• Är initiativtagande och strukturerad
• Är målinriktad, resultatorienterad och har ett bra affärsmässigt sinne



Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i butik och/eller relevant bransch- och produktkunskap.





Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med ansvar och goda möjligheter till såväl yrkesmässig som personlig utveckling. Du befinner dig nära till beslut och kommer att ha god möjlighet att påverka. Andra förmåner är förskottsemester, lunchförmån, en bra arbetsmiljö, friskvårdsbidrag, personalrabatter samt den tekniska och digitala utrusning som krävs för jobbet.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Tjänstgöringsgrad: Heltid, 100%

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillträde: Enligt överenskommelse

Placeringsort: Umeå

Om din ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 2 april 2025.

Kontaktperson är Regionchef Peter Andersson, 0703-74 10 94.

• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. Räkna med återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.



• Vi använder personlighetstester inför nästa steg i processen. Om du går vidare kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt. Håll därför koll på din mailbox.



• Vi genomför en fysisk 2a intervju för de kandidater som därefter går vidare.



• Vi tar referenser från tidigare arbetsgivare och kan komma att tillämpa provanställning.



Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda.

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kundsupport i världsklass. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Würth Svenska AB (org.nr 556109-3021), https://www.wurth.se/om-wurth/att-jobba-pa-wurth/

Arbetsplats
Würth

Jobbnummer
9227970


Prenumerera på jobb från Würth Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Würth Svenska AB: