Business solution specialist NBS
NCC / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NCC i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 90 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Avdelningen Business Solutions i NBS har till uppgift att fungera som en länk mellan verksamheten och IT avseende de system och processer som NBS ansvarar för i syftet att säkerställa ett optimalt verksamhetsstöd. Till avdelningen söker vi nu ytterligare en medarbetare.
Rollen hos oss
• Ansvarig för att kordinera och säkerställa överenskomna aktiviteter inom gruppen och gentemot kund i
förhållande till tilldelat processansvar.
• Leda förvaltningsmöten med processägare/samordnare
• Medverka vid processutveckling/effektivisering
• Bidra vid upprättande förändringsförslag (change request) i samarbete med kunden och ansvara för framtagning av kravspecifikationer gällande systemstöd.
• Utföra nödvändig konfiguration och set-up av applikationsspecifika funktioner
• Agera 2:nd line support avseende system- och processtöd för våra kunder och medarbetare inom NCC
• Expertfunktion för system där NBS är systemägare.
• Skriva testfall, övervaka framdrift samt utföra tester i NBS system
• Agera som beställare mot Group IT
Dina erfarenheter
Lämplig bakgrund kan vara högskoleutbildning inom ekonomi samt minst 5 års praktisk erfarenhet inom redovisningsmiljö och den aktuella processen samt ha arbetat i något ekonomisystem. Du drivs av att viljan att effektivisera arbetet du utför och har därför ett stort intresse för hur system- och processutveckling kan bidra till detta. Alternativt har du en IT bakgrund och har arbetat med verksamhetsstöd för olika delar av den ekonomiska processen ex. som förvaltningsledare för ett större ekonomisystem.
Det är en fördel om du har erfarenhet av att dokumentera och skriva användarhandledningar mm. Det är en fördel om du har goda kunskaper i engelska - muntligt och skriftligt. Vi ser gärna att du är duktig på att skapa presentationsmaterial och tycker om att hålla i presentationer.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen bör du ha god kommunikationsförmåga, pedagogisk kompetens, en positiv attityd och ett strukturerat tillvägagångsätt. Du bör ha stort fokus på utveckling och inlärning samt vara informationssökande. Det är viktigt att du är självgående d.v.s. har en egen drivkraft och kan analysera och lösa de problem som uppstår i den dagliga verksamheten.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid. Resor inom Norden kan förekomma.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.
Hos oss är det du som påverkar din utveckling.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna kontakta gärna Alexander Buch gruppchef för avdelningen, 08-585 517 06. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 140303.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-02-10Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexander Buch, Gruppchef 08-585 517 06.
alexander.buch@ncc.seFöretagNCC
AdressNCC
17080 Solna
Jobbnummer 1775560
Observera att sista ansökningsdag har passerat.