Business Manager Customer Service, Consumer

Telenor Sverige AB / Butikssäljarjobb / Solna
2018-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Manager Customer Service, Consumer" (publicerad 2018-11-13) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Solna, Stockholm, Järfälla, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Customer Service Consumer - Mobile

Drivkraft, affärsmässighet och passion för att utveckla Telenors kundservice

Du blir en del av:

Divisionen Channels som ansvarar för kundmötet i alla kanaler inom konsument och SME - vi levererar behovsanpassat sälj och service med hög kvalitet. Inom Channels arbetar vi varje dag för att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga.

Rollen tillhör avdelningen Kundservice Mobil som ansvarar för helheten avseende intäkter, kostnader och kundupplevelsen. Vi är ett team på 11 personer som har Stockholm, Göteborg och Karlskrona som arbetsorter. Vi samarbetar med en extern leverantör som operativt driver vår kundservice i Göteborg, Kalmar och Cypern. Vår ambition är att skapa branschens nöjdaste kunder!

Du får:

I rollen som Lead Consumer är du resultatansvarig för NPS, Sälj och Churn. Du svarar upp till våra interna klienter och omsätter Telenors förväntningar i en operativ styrning av vår leverantör. Dessutom driver du affärsutveckling för att svara upp våra höga ambitioner avseende kundupplevelse och tillväxt. Allt sker i en processorienterad miljö med utgångspunkt från COPC, för att maximera kundupplevelse, försäljning och samtidigt reducera våra kostnader.

Du är ansvarig för:
* Verksamhetsutveckling avseende konsument
* Den interna styrningen mot våra klienter och rapportering av performance för NPS, försäljning, churn och kostnad
* Att driva aktiviteter som stänger gap baserat på rotorsaksanalyser
* Uppföljning och verksamhetsutveckling avs. försäljning inkl. stödjande KPIer
* Ta fram beslutsunderlag i förändring av uppdraget kopplat till konsument

I rollen samverkar du med hela Channels, affärsområdet konsument och vår kundservicepartner. Du ska med andra ord trivas med att vara en lagspelare, låta dig utmanas och samtidigt säkra att du får rätt förutsättningar att exekvera på uppdraget.

Erfarenhet:
* Universitetsexamen som ekonom, ingenjör eller motsvarande
* Arbetat med affärsutveckling och taktisk verksamhetsstyrning
* Meriterande om du idag jobbar som management konsult eller business controller och har erfarenhet från kundservice. Extra meriterande om du är utbildad inom COPC.

Du är:

Som person är du strukturerad, affärsmässigt och analytisk. Du brinner för verksamhetsutveckling och utgår alltid från uppdraget bästa. Ditt arbete präglas av ett datadrivet förhållningssätt i kombination med en förmåga att se samband och förstå helhetspåverkan på kanalen. Eftersom arbetet sker i en utmanande miljö med högt tempo behöver du vara en flexibel och prestigelös lagspelare med en positiv inställning.

Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Always Explore, Create Together, Keep Promises och Be Respectful.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Sök:
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Sebastian Pehrson, rekryterande ledare, 0733-780 116 E-mail: sebastian.pehrson@telenor.se

Välkommen med din ansökan!

Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-10-31.

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget, Glocalnet, Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet, Ownit och Vimla. Tillsammans har vi över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 12,8 Mdr SEK (2014) och cirka 1900 anställda.

Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på "Telenor Karriär" och på LinkedIn "Telenor Sverige AB" där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2018-10-17

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-01
Ange följande referens när du ansöker: J071344
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Recruiter Name

Företag
Telenor Sverige AB

Adress
Telenor Sverige AB
Not Specified
11645 Stockholm

Kontorsadress
Not Specified

Jobbnummer
4406986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: