Business Controller till Stockholm International Water Institute
Newr AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Vill du arbeta för en organisation vars uppgift är att främja utvecklingen och forskningen kring vatten? Allt för en välmående och hållbar framtid. Har du vad som krävs för att tillhandahålla kvalitetsinformation om våra ekonomiska och affärsmässiga resultat, värdefulla analyser och vara med och leda prognos- och budgetprocessen? Kommunicerar du på ett tydligt, inspirerande och enkelt sätt och ser samtidigt mönster och skillnader?
Stockholm International Water Institute, SIWI letar nu efter en Business controller till sitt finance-team. Teamet består av sju kollegor och du rapportera direkt till CFO. SIWI:s kontor ligger på Östermalm, Stockholm.
Ditt huvudsakliga ansvar som Business controller:
• Stöd i att leda prognos- och budgetprocessen, kostnadsfördelning och ekonomiska resultat
• Arbeta nära alla delar av organisationen
• Hitta rätt datauppsättningar och utveckla KPI-strukturen
• Sammanställa data, presentera och utföra analyser
• Se till att korrekt finansiell information är tillgänglig vid behov
• Sammanställa och presentera ekonomiska rapporter till stora delar av organisationen
• Utveckla vårt Power BI till ett toppmodernt rapporteringsverktyg
Publiceringsdatum2021-05-10ErfarenheterFör att lyckas i rollen ser vi gärna att du har ca 5 års erfarenhet av att arbeta med Performance management, Business Control, Business och/eller finansiell analys.
Du har en akademisk examen inom finans, företagsekonomi, ekonomi eller liknande. Du har starka analytiska färdigheter och en god förståelse för kvantitativa beräkningsmetoder och hur man praktiskt utför analyser. Excel är din bästa vän!
Dina starka kommunikationsförmågor gör att du kan engagera människor genom att skapa en passion för mål, planer och processer. När du möter utmaningar tar du dem med ett positivt och lösningsorienterat synsätt. Du har förmågan att se helheten och att identifiera detaljer som är avgörande för helheten. Som person är du nyfiken och strävar efter att kontinuerligt utveckla dig själv och de processer du arbetar med. Du får energi av att arbeta både tillsammans med andra människor och från att arbeta självständigt.
Du har ett proaktivt tillvägagångssätt och är bekväm med att göra slutsatser självständigt.
Eftersom SIWI verkar i en global miljö, med kollegor från hela världen, måste du vara flytande i engelska. Erfarenhet från andra liknande organisationer är ett plus men inte en nödvändighet.
Djup kunskap inom Power BI eller likvärdiga BI verktyg är önskvärt för denna roll.
Rollen är på heltid med start enligt överenskommelse. Vi ser kontinuerligt över ansökningarna så vänta inte med din ansökan. I denna rekryteringsprocess vill vi att du ansöker med ett engelskt CV.
Om du har några frågor angående denna roll, vänligen kontakta Douglas Carbell, rekryteringskonsult på Newr AB,
Douglas.carbell@newr.se, + 4672-980 99 52.
SIWI is a water policy institute that generates knowledge and informs decision-making towards water wise policy and sustainable development. SIWI performs applied research, provides advisory services on water governance to actors and partners in developing countries. SIWI also cooperates with actors in Sweden and organises the World Water Week in Stockholm - the leading annual global meeting on water and development issues - and hosts the Stockholm Water Prize, and the Stockholm Junior Water Prize.
https://www.siwi.org/Varaktighet, arbetstid
Heltid Start enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNewr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Jobbnummer 5733875
Observera att sista ansökningsdag har passerat.