Business Controller till internationellt företag

Randstad AB Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad

Nu söker vi en kvalificerad business controller för konsultuppdrag på ett internationellt läkemedelsföretag. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå ca 1 år.

I arbetet ingår ansvar för Business controlling

Budgetering, rapporteringen, uppföljning och controlling av Kliniskaprövnings verksamheten. Du skall vara ett bollplank och support för såväl projektledare som ledning inom denna avdelning. Tecknande av kontrakt samt uppföljning av dessa. 

Generell controlling såsom  Likviditets planering och Budgetering av support funktioner ingår också i rollen

Accounting:

I arbetet ingår ansvar för:

•                     Daglig kundfakturering

•                     Bokföring av varufakturor

•                     Inläsningar av filer för diverse leverantörs fakturor

•                     Lager avstämningar

•                     Uppdatering av valutakurser

•                     Intrastat redovisning

 Lämplig bakgrund:

•                    Civilekonom eller liknade från universitet eller högskola

•                     Erfarenhet av bokföring och redovisning

•                     Goda kunskaper i MS Office paketet

•                     Avancerad användare av Excel

•                     Meriterade med erfarenhet av ekonomisystemet AX 09 Axapta (MS Dynamics)

•                     Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Din personlighet
Du är en affärsorienterad och ambitiös person, med god analytisk förmåga och hög egen drivkraft. Din goda kommunikativa förmåga gör att du trivs i en roll som innebär många kontakter. Du trivs i en högpresterande miljö.

I rollen som uthyrd konsult ställs det också stora krav på hög flexibilitet och initiativförmåga. Du förväntas komma in i arbetet på kort tid och bidra med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

Vi erbjuder
Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen.

Om du har frågor kring tjänsten kontakta Carin Wall 072-988 90 07.

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-01-13

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carin Wall 072 988 90 07

Företag
Randstad AB Stockholm

Adress
Randstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
1747963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Stockholm: