Business controller till Försäkringsbolag

Capega AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Vi söker för kunds räkning en Affärs/Business controller inom affärsområde Liv att täcka upp i samband med en stundande föräldraledighet.

Som affärscontroller arbetar du i huvudsak med att utveckla, följa upp och styra affärsverksamheten. I din vardag följer och analyserar du intäkter, kostnader, resultat samt affärsplanens mål och mätetal. Utöver det arbetar du med olika typer av affärsanalyser och uppdrag ofta på uppdrag av affärschef eller dotterbolags VD. Du bidrar även till att etablera, bibehålla och utveckla en god kultur för arbetet med ekonomisk planering, uppföljning och analys.

Publiceringsdatum
2024-02-23

Företaget
Vår kund är ett Försäkringsbolag med huvudkontor i Stockholm city. Affärsområde Liv har ansvaret för bolagets affär som avser pension, långsiktigt sparande och livförsäkring. Affärsområdet utvecklar och förvaltar erbjudanden som möter kollektivavtalsparters, privat- och företagskunders samt fackliga samarbetspartners behov av liv- och personriskförsäkring, pension och annat långsiktigt sparande. Som affärscontroller ingår du i avdelningen Affärscontroller, en grupp med fem erfarna controllers som arbetar nära ledning och andra intressenter.

Dina arbetsuppgifter
Arbeta med planeringsprocesser så som budget och prognos samt bokslut.
Följa upp, analysera och utvärdera bestånd, försäljning och kostnadsallokering.
Ta fram statistik och löpande rapportering.
Medverka vid utveckling av modeller för att följa lönsamhet.
Medverka vid framtagning av affärsplaner och finansiella planer.
Delta i verksamhets- och utvecklingsprojekt.
Ta fram och delta i granskning av business case.
Samverka med och stödja affärschefer, andra controllers, erbjudandeansvariga och andra uppdragsgivare inom affären.
Ta fram och presentera beslutsunderlag för beslutsfattare/ledning.

Kompetenskrav & erfarenhet
Vi söker dig som har utbildning från universitet/högskola med inriktning ekonomi eller med annan jämförbar erfarenhet som säkerställer relevant faktakunskap för verksamhetsområdet. Du har god kunskap och erfarenhet av ekonomiska samband och processer till följd av några års erfarenhet av arbete med affärscontrolling och affärsanalys.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i försäkringsbolag och kännedom om sparande- och riskförsäkring.

Som person har du hög integritet och analytisk förmåga. Du trivs med många kontaktytor och kan se på utmaningar och möjligheter utifrån flera perspektiv. Arbetet är periodvis intensivt och för att lyckas krävs det att du är stabil och handlingskraftig samt angriper ditt arbete på ett strategiskt och strukturerat sätt.

Längd på uppdrag
Konsultuppdraget ska påbörjas under april 2024 och pågår t om feb/mars 2025.
Omfattning: 100 % / 40 h/v
Plats: Kundens kontor i Stockholm

Låter det som en passande tjänst? Tveka inte att ansöka per omgående.

Vid eventuella frågor, kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se alt. 070-752 48 16.

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se
070-752 48 16

Jobbnummer
8492366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: