Business controller till fondbolag

Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Nu söker vår kund, med kontor på södra delen av Stockholm City, en Business Controller till en tillsvidareanställning. Som de flesta andra arbetar man just nu hemifrån och en introduktion till rollen kommer att ske digitalt. Kunden vill att du börjar så snart som möjligt eller med hänsyn till din eventuella uppsägningstid. Det här är verkligen ett spännande bolag där alla möjligheter finns för dig till en snabb utvecklingsresa!

Om rollen:

Som Business Controller hos vår kund kommer du att arbeta på ekonomifunktionen i en utvecklande och varierande tjänst med många kontaktytor. Du blir en av tre controllers och inom teamet finns stor utvecklingspotential av både controllerfunktionen och av rollen under den fortsatta tillväxtresan. Det moderna kontoret är beläget centralt i Stockholm.

Publiceringsdatum
2022-01-31

Dina arbetsuppgifter
För att lyckas i den här rollen som Business controller behöver du ha lite erfarenhet från fondverksamhet och det är meriterande om du även arbetat till viss del med redovisning innan. Du behöver vara på en hög nivå inom Excel. Dessutom är det viktigt att du förstår de ekonomiska flödena och har en stark analytisk förmåga.

Nedan är vidare vad som ingår i rollen:

• Upprätta resultatrapporter och analyser
• Granskning och analys av resultat
• Budgetarbete, upprätta och följa upp
• Olika typer av rapportering
• Granskning av lev. fakturor
• Upprätta årsredovisning
• Hantera stora datamängder
• Provisionshantering
• sammanställning
• beräkning
• utbetalning alt. självfakturering
• utskick av besked
• kontroll och uppföljning

Utöver det som nämns ovan måste du vara van att arbeta processorienterat, kunna hantera stora datamängder och vara en mycket god kommunikatör, både på svenska och engelska. Det är viktigt att du trivs i miljöer där tempot ibland är högt och då kunna strukturera och prioritera i ditt arbete. Självklart håller din leverans alltid hög kvalitet och du vill utvecklas inom din roll som Business Controlller.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en kandidatexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 3 års relevant erfarenhet från en liknande tjänst inom någon jämförbar verksamhet. Vi förutsätter att du är en avancerad användare av Excel och är van att skapa Power Point presentationer. Erfarenhet av BI-verktyg är ett stort plus. Vi räknar med att du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du självgående och strukturerad med en hög arbetskapacitet samt van att leverera mot deadlines. Du är noggrann och lösningsfokuserad med en stark analytisk förmåga. Det är naturligt för dig att stötta andra samtidigt som du slutför uppgifter självständigt. Du har ett flexibelt förhållningssätt och ett öppet sinne samtidigt som du har respekt för integritet. Vi letar efter en proaktiv och nyfiken person med hög ambition och en stark vilja att växa i rollen och med bolaget.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Emma Hultberg
emma.hultberg@sjr.se

Jobbnummer
6296421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):