Business controller till expansiv modekedja
Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-02-06Dina arbetsuppgifterSom business controller hos oss kommer du att arbeta med att upprätta budgetar för ca 120 modebutiker inom koncernen. Du är lite av en detektiv som tycker om att analysera tillgångsflöden (kontanter, varor, investeringar etc) samt täckningsbidrag (rabatter, nedskrivning av lager etc). Du kommer sammanställa och sätta upp åtgärdsplaner för att öka lönsamheten tillsammans med det operativa chefsteamet. Vidare är du ansvarig för att planera och följa upp butikernas inventeringar. Andra arbetsuppgifter som ingår är kalkyler för nyetableringar och renoveringar, break-even beräkningar, analyser av personalkostnader och bonusberäkningar. Du kommer att vara kontaktperson gentemot säkerhetsavdelningen rörande utredningar och vårt ?loss prevention arbete?.
Du rapporterar till ekonomichefen och supporterar det operationella chefsteamet.
Du ingår i bolagets administrativa avdelning om tolv personer och kontoret ligger på Södermalm i Stockholm.
Vem är du?
För rollen som Business Controller söker vi i första hand dig som har civilekonom- eller högskoleutbildning inom ekonomi samt minst 3-5 års erfarenhet som controller och har arbetat nära verksamheten. Du ska ha ett proaktivt arbetssätt och samtidigt som du är en avancerad systemanvändare (främst i MS Excel) är du en god kommunikatör. Som person är det viktigt att du är affärs- och lösningsfokuserad samt att du har en hög integritet. Då vårt koncernspråk är engelska är det viktigt att du besitter utmärka kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från större organisationer och det är meriterande om du har arbetat inom retail eller andra FMCG-bolag (fast moving consumer goods).
Vad erbjuder vi:
Du erbjuds en utvecklande och spännande tjänst i ett internationellt familjeägt bolag som har etablerade varumärken och starka produkter. Vi har snabba beslutsvägar och du kommer ha möjlighet att kunna påverka utformningen av tjänsten. Vi arbetar kontorstid 8.00-16.30 med arbetstidsförkortning på fredagar.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.
Så ansöker duLåter detta intressant? Skicka då in CV och personligt brev via länken nedan:
https://bestseller.luceosolutions.com/recruit/advert_details.php?id=22&idpartenaire=10011Din ansökan vill ha så snart som möjligt men som senast 2015-03-01. Vi tar ej emot ansökningar via mail/post.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ekonomichef Laila Ronkainen, 08-585 55 182.
Bestseller är ett privat, familjeägt företag som grundades i Danmark år 1975. Bestseller designar och säljer kläder och accessoarer för unga män och kvinnor, barn och tonåringar. Första butiken öppnades 1975. Idag har Bestseller cirka 3.000 butiker och 15.000 grossister i 70 länder.
Bestseller Retail Sverige AB är ett retailbolag inom Bestsellerkoncernen som är verksamt i Sverige, där vi äger och driver butiker under de välkända märkena VERO MODA, JACK & JONES, NAME IT, VILA och PIECES. Idag har vi ca 120 butiker. För mer info gå in på vår hemsida:
www.bestseller.comArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHuvudkontor
AdressHuvudkontor
Box 4231
10265 Stockholm
KontorsadressRenstiernas gata 12
Stockholm
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58555000
Jobbnummer 2158126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.