Business Controller som behersker dansk?
SJR AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Lund,
Svedala eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Har du några års erfarenhet från business controlling och pratar danska som ett proffs, eller ja kanske som en dansk? Så godt! Då är det dig vi söker till ett längre konsultuppdrag med bas i Malmö.
Vår kund uppmuntrar nyfikenhet och ser därför gärna kandidater med ett stort driv och en vilja att få saker och ting gjorda. Några starka personlighetsdrag bor dock vara att du är självgående och ödmjuk i ditt förhållningssätt. Två dagar i veckan förväntas det att du tar en tur över bron och sitter på det danska kontoret.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som controller arbetar du brett med de flesta operationella ekonomifrågor mot den danska organisationen och du bör vara van vid att jobba i ett säljinriktat klimat som präglas av mycket ad-hoc och ett högt tempo.
Du deltar bland annat i arbetsuppgifter som:
• Månadsrapportering
• Behjälplig i både budget- och prognosprocessen
• Vara kontaktperson i löpande ekonomiska frågor mot den danska organisationen
• Förbättringsarbete och strömlinjeforma processerna
Bakgrund
För att trivas i rollen och kunna göra ett bra arbete bör du vara civilekonom och ha 3-5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du får gärna ha skaffat din arbetslivserfarenhet från andra sidan sundet alternativt jobbat mycket mot den danska marknaden, fast kanske på den svenska sidan:fast vad vet jag?
Publiceringsdatum2015-02-18KvalifikationerDin IT-vana är väldigt god och Excel hanterar du med lätthet. Vi förutsätter även goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift, och det är viktigt att du kan förklara ekonomiska frågor och analyser på ett klart, tydligt och inspirerande sätt. Har du erfarenhet från det danska skattesystemet så är det meriterande.
Din personlighet
Som person är du ansvarsfull, noggrann och jordnära. Du tror inte på vassa armbågar, utan har ett prestigelöst förhållningssätt som gör att du är öppen och vågar ifrågasätta. Du strävar efter struktur, effektivitet i processerna och ett gott arbetsklimat inom laget. Din analytiska förmåga är hög och du är van vid att jobba proaktivt.
Din ansökan
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Ingen tid att förlora! Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Elina Alkesund på 040-665 51 03.
Arbetstider och omfattningTillsvidare Tillsvidare
ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElina Alkesund
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2171832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.