Business controller

Joab Försäljnings AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Joab Försäljnings AB i Göteborg, Mellerud, Haninge, Lessebo, Malmö eller i hela Sverige

JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden.

Arbetsbeskrivning:
Koncernens verksamhetsstöd är organiserat i en avdelning med 11 medarbetare som ansvarar för de stödjande och styrande processerna inom ekonomi, IT, personal och kontorsservice

Som Business controller rapporterar du till koncernens CFO. CFO är medlem i koncernens ledningsgrupp och rapporterar till koncernens VD. Befattningen är en nyinrättad tjänst vilket ställer stora krav på egen initiativkraft samt en god förmåga att skapa kontakter och utveckla nya rutiner och arbetssätt tillsammans med kolleger och samarbetspartners.

Du kommer även att ansvara för att utveckla och säkerställa en enhetlig och effektiv styrnings-, planerings- och uppföljningsprocess för verksamheten. Detta arbete sker i nära samarbete med CFO och övriga avdelningschefer och kommer även involvera övriga chefer och projektledare med resultat- eller kostnadsansvar.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Utveckla och samordna koncernens budget- och prognosprocess
Utveckla och samordna arbetet med för- och efterkalkyler
Genomföra utredningar och analyser av såväl löpande som mer omfattande karaktär
Medverka i utvecklingsprojekt inom såväl avdelningen som koncernövergripande
Medverka i arbetet med framtagandet av månads- och övriga uppföljningsrapporter
Medverka i arbetet med utveckling av vårt balanserade styrkort
Ta fram presentationsmaterial.

Krav: Relevant högskoleutbildning. Aktuell erfarenhet av kvalificerat controllerarbete, minst 3 år. Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Officepaketet.
Körkort för personbil.

Meriterande: Erfarenhet som business controller eller motsvarande inom en verkstadskoncern . Erfarenhet från att ansvara för en budget- och prognosprocess. Erfarenhet från att arbeta med för- och efterkalkyler . Erfarenhet från att arbeta som projektledare. Erfarenhet från att arbeta med balanserat styrkort Erfarenhet från att arbeta med affärssystemet Jeeves.

Personliga egenskaper:
Du arbetar gärna med nya idéer och problemställningar samt har ett analytiskt förhållningssätt. Som person är du resultatorienterad och handlingskraftig med förmåga att planera, driva och fullfölja processer utifrån ett helhetsperspektiv. Du har en utpräglad pedagogisk förmåga och är bra på att skapa goda och förtroendefulla kontakter såväl internt som externt. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. ¨

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Magnus Berg, CFO, på 031-705 07 09, magnus.berg@joab.se eller Marie Olofsson, HR-chef på 031-705 06 30, marie.olofsson@joab.se.

Besök gärna vår hemsida www.joab.se om du vill veta mer om oss.
Din ansökan med ett personligt brev och CV skickar du senast 26 februari till marie.olofsson@joab.se. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten avser heltid, ska tillsättas snarast och har placeringsort Göteborg. Resor ingår i tjänsten och JOAB tillämpar individuell lönesättning. marie.olofsson@joab.se.

Publiceringsdatum
2017-02-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-27

Kontakt
peter.olsson@joab.se
annika.mattus@joab.se
benny.ljung@joab.se
marie.olofsson@joab.se

Företag
JOAB Försäljnings AB

Adress
JOAB Försäljnings AB
41729 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östergärde Industriområde

Jobbnummer
3304485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Joab Försäljnings AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Joab Försäljnings AB: