Business Controller

Bostik AB / Controllerjobb / Helsingborg
2025-02-25


Visa alla controllerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bostik AB i Helsingborg, Malmö eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av ekonomisk analys och budgetering? Är du analytisk, strukturerad och har du en passion för att optimera processer? Brinner du för att stödja affärsbeslut och säkerställa finansiell transparens? Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Som Business Controller för Bostik/LIP Nordics kommer du att spela en avgörande roll för att säkerställa finansiell transparens och stödja affärsbeslut. Du är ansvarig för att tillhandahålla korrekta finansiella analyser, driva processförbättringar och hjälpa organisationen att nå sina finansiella och operativa mål. Du kommer att leda budget- och prognosprocessen i Norden och se till att de ligger i linje med koncernens riktlinjer. Du kommer att rapportera till vår CFO och arbeta nära både operativa och finansiella team.
Dina arbetsuppgifter omfattar:
Leda budget- och prognosprocesserna och se till att de är realistiska och uppnåeliga i förhållande till företagets mål.
Övervaka och rapportera nyckeltal relaterade till produktion, supply chain och back-office.
Vara en sparringpartner och bidra med finansiella insikter som ligger till grund för strategiska beslut och investeringar samt för att säkerställa att kostnader, produktion och logistik ligger i linje med affärsmålen.
Utveckla och presentera månads-, kvartals- och årsrapporter som belyser avvikelser, trender och risker.
Identifiera möjligheter till processoptimering och kostnadsbesparingar som kan öka vår effektivitet.

Din profil
Vi söker en detaljorienterad och proaktiv kollega som brinner för att stödja affärsbeslut genom precisa analyser och finansiella insikter.
Du har en kandidat- eller masterexamen i ekonomi, redovisning, företagsekonomi eller liknande område. Du har erfarenhet från en liknande roll och en stark förståelse för kostnadsredovisning, finansiell analys och budgetprocesser.
Du navigerar enkelt i ERP-system och programvaror som SAP, Power BI och Excel. Ditt fokus på samarbete och kommunikation innebär att du arbetar effektivt över funktioner och nivåer för att säkerställa våra gemensamma mål.
Vi förväntar oss att du kan kommunicera på engelska både i skrift och tal. Erfarenhet och språkkunskaper från den nordiska marknaden är meriterande.
Vi erbjuder
På Bostik/LIP Nordics får du möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt i en internationell och inspirerande miljö. Du kommer att ingå i ett engagerat team där vi arbetar tätt intill varandra och stöttar varandra för att nå våra gemensamma mål. Vi erbjuder ett attraktivt förmånspaket som speglar dina kvalifikationer, samt ett pensions- och försäkringsprogram.
Tjänsten är tidsbegränsad till 12-15 månader.
Ditt arbetsställe beror på var du bor, och du kan därför antingen bo nära vår arbetsplats i Nr. Aaby eller Helsingborg. En del resor ingår i tjänsten.
Intresserad?
Låter detta som något för dig? Skicka sedan din ansökan och CV via länken. Vi håller intervjuer löpande och anställer när vi hittat rätt kandidat. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta CFO, Tom Stengade, +45 81 40 32 68.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Bostik/LIP är en global ledare inom lim- och fogmassa och en del av Arkema Group. Våra produkter används i en mängd olika branscher, och vi är dedikerade till att tillhandahålla högkvalitativa lösningar till våra kunder.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bostik AB (org.nr 556010-4761), https://www.bostik.com/sweden/sv/
Strandbadsvägen 22 (visa karta)
251 09  HELSINGBORG

Kontakt
CFO
Tom Stengade
+45 81 40 32 68

Jobbnummer
9186764

Prenumerera på jobb från Bostik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bostik AB: