Business Analyst till Human Care

Bravura Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2024-10-10


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-10-10

Om tjänsten
Du blir anställd som konsult hos Bravura och arbetar hos Human Care Group under 12 månader. Efter ett framgångsrikt uppdrag är målet att erbjuda dig en fast anställning hos Human Care. Under tiden du är anställd via oss har du täta uppföljningar med din konsultchef på Bravura, samt coachas av COO och ledningsgrupp på Human Care. Som konsult blir du väl omhändertagen samtidigt som du får värdefulla erfarenheter.

Om företaget
Human Care Group är ett innovativt MedTech-bolag som utvecklar och tillhandahåller högkvalitativa hjälpmedel, såsom gånghjälpmedel, lyft- och förflyttningsprodukter, sjukvårdssängar samt annan medicinsk utrustning. Vi är dedikerade till att förbättra rörelsefriheten och vårdkvaliteten för människor över hela världen. Våra kunder består av professionella vårdgivare inom både offentlig och privat sektor, samt distributörer som betjänar dessa grupper.

Dina arbetsuppgifter
Som Business Analyst arbetar du tätt tillsammans med COO och ledningsgruppen. Fokus i rollen ligger på att utveckla och optimera inköpsprocesser samt stärka och bygga långsiktiga leverantörsrelationer. En central del av ditt arbete är att analysera och hantera data inom inköp, som exempelvis kostnader, kvantiteter och ledtider, för att säkerställa effektiva flöden. Du arbetar även med att analysera och sammanställa produktdata, för att driva beslut och affärsstrategier. Du blir en nyckelperson i att hantera både kortsiktiga operativa utmaningar och långsiktiga strategiska projekt inom dessa områden. Eftersom rollen är ny i företaget, kommer du ha en möjlighet att forma och utveckla den baserat på dina erfarenheter och intressen.

Rollen erbjuder dig en möjlighet att inte bara utvecklas professionellt, utan också att påverka Human Cares fortsatta framgång. Du kommer att driva förändring genom att skapa effektiva lösningar som förbättrar flöden, minskar kostnader och driver affärsutveckling i hela organisationen.

Ansvarsområden
• Ansvara för taktiskt inköp, inklusive både operativa och strategiska initiativ.
• Bygga och underhålla långsiktiga leverantörsrelationer, optimera samarbeten för kvalitet, leverans och kostnadseffektivitet.
• Analysera och presentera inköps- och produktdata samt driva förbättringsinitiativ med leverantörer och interna avdelningar.
• Nära samarbete med produktledning, marknad och försäljning för att hantera kommersiella utmaningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Akademisk examen som civilekonom eller civilingenjör, gärna med inriktning mot ekonomi, inköp eller affärsjuridik.
• 1-2 års arbetslivserfarenhet, gärna från en roll som managementkonsult eller en kommersiell roll alternativt nyexaminerad med viss erfarenhet från en liknande analytisk roll.
• Starka analytiska färdigheter och vana att arbeta med data och nyckeltal.
• Erfarenhet från internationella miljöer eller arbete vid sidan av studier är meriterande.
• Erfarenhet av ekonomisk analys och förhandling av avtal är meriterande.
• Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi söker dig som är en självgående och analytisk problemlösare, som trivs med att ta ansvar och hantera komplexa utmaningar. Du är nyfiken och ödmjuk, med en stark förmåga att snabbt anpassa dig och driva förbättringar i en dynamisk miljö.

Vad du får hos Human Care
Rollen erbjuder en unik möjlighet att arbeta nära ledningen och få insyn i strategiskt beslutsfattande. Du kommer att verka i ett dynamiskt och utvecklande arbetsklimat där du får hantera både operativa och strategiska frågor. Det finns också en chans att göra verklig skillnad i ett globalt MedTech-bolag som har stor påverkan på vårdkvaliteten världen över. Dessutom kommer du att ha stora möjligheter att utveckla dina analytiska och strategiska färdigheter genom direkt ansvar och stöttning av erfarna ledare.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Lovisa Johansson
lovisa.johansson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8947968

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: