Budgethandläggare
Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet i Stockholm INTEGRATIONS- OCH JÄMSTÄLLDHETSDEPARTEMENTET
Den 1 januari bildades Integrations- och jämställdhetsdepartementet. Det består av sex sakenheter - Demokratienheten, Enheten för integration och mångfald, Jämställdhetsenheten, Konsumentenheten, Storstadskansliet och Ungdomspolitiska enheten. Totalt arbetar ca 120 personer i departementet.
KONSUMENTENHETEN
Enheten ansvarar för ärenden om konsumentskydd och konsumentinformation och för samordningen av konsumentpolitiska frågor i svenskt och internationellt samarbete. Enheten har också budget- och resultatansvar för flera myndigheter, bl.a. Marknadsdomstolen, Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden.
KONSUMENTENHETEN SÖKER BUDGETHANDLÄGGARE
Arbetsuppgifterna som budgethandläggare innebär särskilt att:
• samordna politikområdets budgetarbete bl.a. i den omfattande budgetprocessen, regleringsbrev, mål- och resultatdialoger med politikområdets myndigheter
• vara myndighetshandläggare för Konsumentverket, Allmänna reklamationsnämnden m.fl.
• arbeta med mål- och resultatstyrning av de konsumentpolitiska myndigheternas verksamhet
• utarbeta beslutsunderlag och annat underlag till den politiska ledningen
• medverka i propositionsarbete, främst budgetpropositionen
Konsumentpolitiken är ett sektorsövergripande politikområde som även verkar genom andra politikområden, arbetet förutsätter därför god samarbetsförmåga och innebär regelbundna kontakter med andra enheter, departement och myndigheter. Kontakterna består främst i samarbete kring regleringsbrev och andra uppdrag till myndigheter, men även i deltagande i interdepartementala arbetsgrupper.
Du kommer även att ha hand om vanliga handläggaruppgifter beroende av din erfarenhet och dina intressen.
Vi söker dig med relevant akademisk examen. Du måste ha några års erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet eller annan myndighet. Arbetet förutsätter att du har kunskap om den statliga budgetprocessen, organisations- och beslutsstrukturer i statsförvaltningen. Du bör ha minst 2 års erfarenhet av arbete med budgetarbete och myndighetsstyrning.
Som person är du analytisk, kan se sammanhang och har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du, i ett tidvis högt arbetstempo, trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Arbetet förutsätter en väl utvecklad kommunikationsförmåga såväl i tal som skrift.
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av enhetschefen Britta Ahnmé Kågerman eller kanslirådet Emilia Högquist. För upplysningar om anställningsvillkoren, kontakta personalhandläggaren Erik Ekblad. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 10 00.
Fackliga företrädare för SACO/IJ, Gudrun Dahlberg och för ST-RK/IJ, Ann-Marie Nilsson. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 10 00.
Provanställning kan förekomma. Tillträde snarast.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 14 januari 2008. Skicka den per post till nedanstående adress eller med e-post till
jobbansokan@integration.ministry.se . Märk ansökan med ref.nr 07-19.
Observera att kopior av betyg och intyg bara skickas tillbaka på begäran.
Publiceringsdatum2007-12-19Anställningstyp/arbetstiderErsättningKontaktErik Ekblad , 08-405 10 00
Så ansöker duUpplysningar lämnas av:
Erik Ekblad
08-405 10 00
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.regeringen.se/sb/d/4515Sista ansökningsdag 2008-01-14
Vi tar emot ansökan via epost:
jobbansokan@integration.ministry.seFöretagRegeringskansliet, Integrations- och jämställdhetsdepartementet
10333 Stockholm
Jobbnummer 81327
Observera att sista ansökningsdag har passerat.