?Brinner du för IT och vill jobba med IT-support i Linköping?
Experis / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Linköping,
Finspång,
Norrköping,
Askersund,
Katrineholm eller i
hela Sverige Välkommen till Experis IT som konsult hos oss!
Är IT ditt område? Är du framåt, positiv och en problemlösare? Är det viktigt för dig att utvecklas och ha kul på jobbet? Tillsammans med Experis IT börjar din karriär här!
Publiceringsdatum2017-11-28Dina arbetsuppgifterRollen som first line supporttekniker innebär att du hjälper slutanvändare med IT relaterade problem via telefon och mail/serviceportaler. Det innebär att du arbetar ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden, medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion. De vanligaste ärendena du hanterar i Service Desk är lösenordsåterställning eller accessproblem till miljön via fjärranslutningar eller liknande. Arbetsuppgifterna kan även innefatta identifiering av hårdvaruproblem eller grundläggande nätverksfelsökning.
Vem är du?
Service Desk är företagets ansikte ut mot kunden och dess slutanvändare, det är därför väldigt viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande. Det gör du genom att ha ett brinnande supporthjärta, men även ha en förståelse för vad det innebär att vara en del av en supportorganisation.
Vi söker dig som har gymnasial/eftergymnasial IT-utbildning. Du brinner för teknisk support, problemlösning och tycker om att arbeta med kundkontakt via telefon!
Då kunderna inte endast är svensktalande behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
För att du ska både trivas och passa in i rollen, som First Line-medarbetare och konsult hos oss på Experis IT, är det viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du kan hantera förändringar på ett bra sätt. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och ta eget ansvar, men också att du en "team-player", dvs. en person som både bidrar till och trivs med att arbeta i en grupp.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Lisa Andelius på
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-19
Ange följande referens när du ansöker: 34253
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Andelius
mlande@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
58224
58224 0580
KontorsadressTanneforsgatan 3
Jobbnummer 3825128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.