Bouppteckningshandläggare, Härnösand

Skatteverket / Ekonomijobb / Härnösand
2017-09-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bouppteckningshandläggare, Härnösand" (publicerad 2018-02-14) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand, Mark, Kramfors, Sundsvall, Sollefteå eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare
innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden genom att utreda att inkomna bouppteckningar uppfyller gällande krav. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare samt att bemanna sektionens telefonslinga.

På Skattekontoret i Härnösand är vi ca 40 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en treårig teoretisk gymnasieutbildning
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är noggrann och ansvarstagande
• kan planera, prioritera och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har god förmåga att samarbeta
• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av handläggande karaktär. Det är även meriterande om du har akademiska poäng inom civilrätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning inom Skatteverket.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-09-04

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Andersson , HR-konsult 010-572 38 44
Katrin Grafström, sektionschef 010-574 61 55
Linda Englund, facklig kontaktperson ST 010-576 24 39
Eva Pålsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 63 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Tullportsgatan 2
87187 Härnösand

Kontorsadress
Tullportsgatan 2

Jobbnummer
3678809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: