Bouppteckningshandläggare, Härnösand - Skatteverket - Juristjobb i Härnösand
Bouppteckningshandläggare, Härnösand
Skatteverket / Juristjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla juristjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå
Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att handlägga och fatta beslut i bouppteckningsärenden, där du bland annat kommer att utreda om inkomna bouppteckningar uppfyller gällande regler. I arbetet ingår att utfärda skriftliga kompletteringsförelägganden och att ha kontakt per telefon med både enskilda personer och professionella ingivare. Arbetet innefattar även service i telefon under de dagar som sektionen ansvarar för bouppteckningsverksamhetens telefonslinga.

Boupptecknings- och äktenskapsregisterenheten ingår i Folk- och fastighetsavdelningen på Skatteverket. Enheten arbetar med bouppteckningar och äktenskapsregister och är lokaliserad i Kalmar, Härnösand och Visby. På enheten är vi totalt cirka 80 medarbetare, varav 21 medarbetare sitter på skattekontoret i Härnösand. Vi söker 5 medarbetare till kontoret i Härnösand.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
* som är till nytta för medborgare och företag
* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
* som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

* har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom juridik eller ekonomi
* har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
* är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
* har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
* har ett gott bemötande
* är flexibel

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket eller annan relevant och aktuell administrativ erfarenhet. Det är även meriterande att ha godkända poäng i familjerätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad mellan 4 juni och 17 augusti 2018, eller enligt överenskommelse.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katrin Grafström, sektionschef 010-574 61 55
Anna Sjöström, facklig kontaktperson Saco anna.i.sjostrom@skatteverket.se 010-577 95 41
Cecilia Boström, facklig kontaktperson ST 010-577 95 49
Sommarjobb på Skatteverket, sommarjobb@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Tullportsgatan 2
87187 HÄRNÖSAND

Kontorsadress
Tullportsgatan 2

Jobbnummer
3963276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: