Bostads- och lokalhandläggare

Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Teknik- och Infrastrukturavdelningen ansvarar för gator, vägar och kommunens fastigheter, allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor. Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 500 lägenheter.

Publiceringsdatum
2023-02-16

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en bostads- och lokalhandläggare till Teknik- och infrastrukturavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att hantera bostadsuthyrningen samt hyresavtal. Du sköter administrativa uppgifter, dokumentation, handläggning av ärenden - ex. in och- utflytt, nyckelhantering m.m. Du är den som har kontakt med hyresgäster inom hela kommunens fastighetsbestånd, du samordnar och planerar för underhåll och förvaltning av kommunens fastigheter, hanterar avrop via våra ramavtal samt konterar och granskar fakturor.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning inom området eller erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig, minst gymnasieutbildning. Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet i att hantera fastighetssystemet Momentum och låssystemet Iloq samt har kunskaper i lagen om offentlig upphandling gärna med inriktning mot teknik och/eller fastighet. Du har mycket god datavana och kunskaper inom dokumentation. Flytande svenska i tal och skrift & goda kunskaper i engelska är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet i att jobba i en politiskt styrd organisation.
Godkänt B-körkort

Vem är du?
Du är engagerad, drivande, strukturerad och noggrann. Du är bra på att kommunicera på ett tydligt och respektfullt sätt och du behåller lugnet och prioriterar väl även när det är mycket att göra.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023-2-ToI".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.brackenasta@bracke.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Kontakt
Fastighetsförvaltare
Linda Lång
linda.lang@bracke.se

Jobbnummer
7455051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen: