Borgenärshandläggare, Umeå

Skatteverket / Ekonomijobb / Umeå
2013-03-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Borgenärshandläggare, Umeå" (publicerad 2018-03-26) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Kramfors eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare

innebär löpande ärendehantering, administrativa uppgifter och handläggning inom skattebetalnings- och borgenärsområdet. Ärendena gäller främst konkurs och skuldsanering.

På skattekontor Umeå är vi 125 medarbetare och borgenärssektionen består av 20 medarbetare. Kontoret har en koncentrationsprofil och handlägger bl.a. ärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet och borgenärsområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har minst 80p/120hp från universitet eller högskola varav en del inom ekonomi och juridik

• har vilja och förmåga att möta människor och att ge god service samt inge förtroende

• är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål

• är noggrann och strukturerad

• är ansvarstagande

• har god samarbetsförmåga

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• har god förmåga att hantera IT-stöd

• har B-körkort

Det är meriterande om du

har erfarenhet av arbete inom Skatteverket eller från annan myndighet inom den senaste femårsperioden samt om du har kurser i beskattningsrätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-03-28

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Sörlin, sektionschef 010-578 41 51
Tomas Ahlström, Facklig kontaktperson ST 010-578 40 10
Christofer Karlsson, Facklig kontaktperson Saco 010-578 41 62
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1507987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: