Borgenärshandläggare, Sundsvall
Skatteverket / Juristjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall,
Mark,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare blir att i huvudsak arbeta med handläggning och beslut i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner. Som borgenärshandläggare är ditt uppdrag att arbeta för att fastställda skatter betalas och att skulduppbyggnad förhindras. Dina arbetsuppgifter innebär många kontakter, oftast via telefon men även via brev. Du har kontakter både inom och utanför Skatteverket. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter vilket ställer kvar på din förmåga att vara flexibel.
På skattekontor Sundsvall är vi ca 115 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp med ekonomisk eller juridisk inriktning eller gedigen kunskap inom ett för tjänsten relevant område förvärvat genom flerårigt arbete på Skatteverket eller Kronofogden
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren
• har vilja och förmåga att möta människor och att ge god service samt inge förtroende
• arbetar självständigt, har beslutsförmåga och slutför arbetsuppgifter
• är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• har lätt att samarbeta och dela med dig av kunskaper
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av företagsrådgivning på bank.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-15ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Jansson, sektionschef 010-576 06 71
Anette Alsing, rekryterare
anette.alsing@skatteverket.seJenny von Reis, facklig kontaktperson Saco 010-576 05 29
Henrik Ottestig, facklig kontaktperson ST 010-574 61 80
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Storgatan 50
85230 Sundsvall
KontorsadressStorgatan 50
Jobbnummer 3968052
Observera att sista ansökningsdag har passerat.