Boendestödjare till Tollsängen i Taberg
Nytida AB / Vårdarjobb / Jönköping
2019-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Boendestödjare till Tollsängen i Taberg" (publicerad 2023-03-15) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nytida AB i Jönköping,
Vaggeryd,
Nässjö,
Eksjö,
Sävsjö eller i
hela Sverige Nu söker vi på Tollsänngen i Taberg en boendestödjare till vårt serviceboende. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Sök tjänsten senast 191120.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Det här får du hos oss:
• Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
• Förmånsportal med rabatter och förmåner
• Ledarskapsutbildade chefer nära dig
• En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
• Karriär- och utvecklingsmöjligheter
• Friskvårdsbidrag och skobidrag
• Kollektivavtal
Ditt uppdrag
I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner.
Om Tollsängen
Tollsängen är ett serviceboende som är beläget naturnära i Taberg. Vi har ca 15 km till Jönköping och det finns bra förbindelser med kollektivtrafik.
Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig.
Din erfarenhet och kunskap
Vi gissar att du som söker dig till oss:
har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor
är ansvarskännande och har en personlig mognad
trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor
Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen.
Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.
Publiceringsdatum2019-11-11Övrig informationAnställningsform: Vikariat
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 191120
För mer information kontakta: Ingrid Gutegård 070 721 19 59
ingrid.gutegard@nytida.seFacklig kontakt: Kommunal tfn 010-442 90 32
Så ansöker duVälkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. (
https://team.nytida.se/)Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. (
http://www.nytida.se) www.nytida.se (
http://www.nytida.se)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNytida AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nytida AB (org.nr 556470-1901)
Arbetsplats Nytida
Jobbnummer 4950189
Observera att sista ansökningsdag har passerat.