Boendesamordnare till Myndighetsavdelningen
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna?
Vi söker en boendesamordnare på Myndighetsavdelningen i Örebro kommun. Du kommer att samarbeta med en kollega och andra funktioner på avdelningen så som planerare, biståndshandläggare och utskrivningssamordnare. Du kommer att jobba med samordning och anvisning gällande placering på Vård och omsorgsboenden i kommunen.
Publiceringsdatum2018-04-19Om tjänstenSom boendesamordnare arbetar du med att fördela lediga platser inom Vård- och omsorg. Boendesamordnaren ansvarar för att anvisa lediga lägenheter till de personer som fått biståndsbeslut på korttidsvård eller vård- och omsorgsboende enligt socialtjänstlagen. Boendesamordnaren kategoriserar vårdinriktning på inkomna uppdrag. I rollen ingår att bedöma och prioritera uppdrag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Mottagning och fördelning av myndighetsbeslut
• Svaromål till IVO
• Samverkan med interna och externa utförare
• Dokumentation
• Delta i utvecklingsfrågor angående bostadsplanering och resursfördelningsmodell
• Omvärldsbevakning
• Löpande datainsamling och analys
• Arbeta fram rutiner och riktlinjer självständigt och i samarbete med andra på avdelningen
Kompetenser• Högskoleutbildning, minst kandidatexamen, som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Mycket goda IT- kunskaper och van användare av Officepaketet
• Erfarenhet av att jobba i en offentlig verksamhet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Vi söker dig som arbetar strukturerat och kan fatta beslut enligt lag och riktlinjer. Du gillar att jobba självständigt såväl som i team. Du har ett professionellt bemötande mot personer och anhöriga i utsatta livssituationer och förmåga att arbeta tvärprofessionellt. Det är viktigt att du har förmågan att kunna prioritera om i dina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Kunskaper om aktuella lagstiftningar, exempelvis socialtjänstlagen, hälso- och sjukvårdslagen, lagen om valfrihetssystem
• Erfarenhet av att arbeta med dokumentationssystemet Treserva
• Erfarenhet av att arbeta konkurrensneutralt
• Goda kunskaper och erfarenheter av social dokumentation
• Erfarenhet av servicearbete med medborgare eller kundkontakt
• Erfarenhet från vård och omsorg
• B-körkort
Tjänstens omfattning och tillträdeTillsvidareanställning, 100 %, med tillträde snarast enligt överenskommelse, 1 tjänst.
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på Myndighetsavdelningen, Örebro kommun. Vi är cirka 120 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning.
Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 2018-05-02.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJasmina Mann, Enhetschef 019- 21 67 05
Carina Laurin Stensson, SACO 019-21 30 96
Vision Exp., . 019-21 12 02
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 4094073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.