Boendesamordnare
Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Du är förändringen. Och vill se den i organisationen. Precis som vi.
Vill du utveckla Sundbybergs stads arbete kring boendefrågor?
Nu inrättar vi en spännande projekttjänst som pågår under ett år. Efter projekttidens tid har förvaltningen för avsikt att avsätta resurser i budget 2019 för den samordnande funktionen.
Tjänsten är förlagd inom sociala boendeteamet som består av fem boendekonsulenter. Verksamheten ingår i samma enhet som socialtjänstens gemensamma mottagning, med nio socialsekreterare och två gruppledare samt en enhetschef.
Här på mottagningsenheten uppmuntras och utvecklas medarbetarna genom en feedbackkultur och teamarbete värderas högt. Vårt mål inom förvaltningen är att vara en organisation som arbetar professionellt och tar sin utgångspunkt i brukarens egen verklighet. Vår värdegrund genomsyras av ett brukarperspektiv och ett barnperspektiv. Sociala boendeteamets mål är att på ett proaktivt och hållbart sätt, ge brukaren förutsättningar för att själv lösa sin boendesituation.
Som boendesamordnare kommer du att leda ett projekt inom ramen för länsstyrelsens § 37-medel kring nyanlända och ensamkommande barn. Du kommer ha en strategisk och samordnade roll kring förvaltningens olika verksamheter och behov (sociala kontrakt, träningslägenheter, flyktingkontrakt) och vara kontakten till externa samarbetspartners. Du kommer också samordna förvaltningens boråd.
Dina arbetsuppgifter är att kartlägga nuvarande arbetsprocesser och effektivisera dessa samt utveckla förvaltningens stöd till brukare. Målet vid projekttidens slut är att en kartläggning av förvaltningens boendeprocesser är gjord, en modell för hur staden ska arbeta med boendefrågor är framtagen, modellen är implementerad och att staden arbetar aktivt med stöd till brukare att hitta egna, mer långsiktiga boendelösningar.
Vi vill att du är socionom eller har en likvärdig akademisk utbildning. Du ska ha kunskaper om socialtjänstlagen och hyreslagstiftningen. Önskvärt är att du har arbetat med boendefrågor tidigare. Du har en god förmåga att driva projekt, en god samarbetsförmåga och ett nyfiket förhållningssätt. Vi sätter stort värde i personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig en kreativ och proaktiv förvaltning med möjlighet till professionell utveckling, handledning och utbildningar. Vi erbjuder förmåner som t.ex. friskvårdssubvention, personalstödsprogram och möjlighet att omvandla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar.
Befattningen är en tidbegränsad anställning på 12 månader. Tillträde 1 januari, 2018 eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 15 december 2017. Intervjuer pågår löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-11-16ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Eriksson, Enhetschef
kristina.eriksson@sundbyberg.se 08-706 88 80
Fackliga organisationer, nås via växeln 08-706 80 00
FöretagSundbybergs stad
AdressSundbybergs stad
Sundbybergs stad
17292 Sundbyberg
KontorsadressÖstra Madenvägen 4,
Hallonbergen
Jobbnummer 3806574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.