Boendeassistenter

Kristianstads kommun / Undersköterskejobb / Kristianstad
2013-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Boendeassistenter" (publicerad 2015-01-28) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Boendeassistenter i Verksamhetsområde 6 för psykisk funktionsnedsatta

OMS:2013:96

Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Tjänsten är placerad Inom Stöd- och serviceenheten där vi har olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 6 verksamhetsområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykisk funktionsnedsättning, korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn samt personlig assistans.

Publiceringsdatum
2013-10-11

Dina arbetsuppgifter
Vi arbetar med kvalificerat boendestöd till personer med psykiska funktionshinder. Arbetets inriktning är social rehabilitering i framförallt boendesituation, sysselsättning och fritid.
Du kommer jobba på Gränsgatan i Kristianstad som startade i sep 2012. Boendet är för yngre personer med diverse psykiatriska diagnoser och har sex platser.
Du kommer att jobba i ett team bestående av tre personer runt en kund. Men kommer också ingå i övrigt arbete på Gränsgatan.

Kvalifikationer
Omvårdnadsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig, samt erfarenhet av arbete med människor med psykiska funktionshinder. Ytterligare utbildning med inriktning mot psykiatri eller socialpsykiatri är meriterande. Du skall ha goda kunskaper och erfarenhet av neuropsykiatri.
Du ska ha arbetat med kunder som vårdats enligt LPT-LRV i öppenvård. Du måste ha god kännedom om aktuell lagstiftning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och goda referenser vad gäller samarbetsförmåga.
Körkort erfordras.

Anställningsvillkor
2 tillsvidareanställningar, schemalagd arbetstid var tredje helg, 100 %.
Tillträde efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Enhetschef Carina Persson, 0738-53 20 57

För facklig information, ta kontakt med
Jonas Nilsson, Kommunal, telefon: 044-13 48 80

Sista ansökningsdatum
2013-11-03

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
2 tillsvidareanställningar, schemalagd arbetstid var tredje helg, 100 %.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2013:96
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1674649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: