Biträdande webbansvarig till Österåkers kommun, vikariat

Österåkers Kommun / Webbmasterjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla webbmasterjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Kommunikationsavdelningen i Österåkers kommun ska skapa förutsättningar för att de som bor, verkar och vistas i kommunen ska vara välinformerade och delaktiga, stödja ledningens arbete med att nå kommunens vision och mål, samt bygga ett starkt varumärke. Avdelningen består av två enheter; kommunikation och servicecenter. På kommunikationsenheten arbetar sex kommunikatörer och en chef med övergripande intern och extern kommunikation, medierelationer och kriskommunikation, varumärke och profilering, samt stöd, råd och utbildning i kommunikation till kommunens verksamheter.

Ditt nya jobb

Nu har du som drömmer om att bli webbansvarig i en kreativ och ambitiös organisation chansen att utvecklas mot dina karriärmål.

Skärgårdskommunen Österåker söker nu en biträdande webbansvarig till vår ordinarie som kommer att vara föräldraledig fyra dagar i veckan under hösten 2024. Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med januari 2025.

I din roll kommer du att bistå vår webbansvarige med att genomföra planerade insatser för förvaltning, utveckling och samordning av vårt intranät och vår webbplats österåker.se med subsajter och relaterade system.

Vi arbetar agilt och genomför våra insatser i tvåveckorssprintar. Du kommer att arbeta med stort och smått för att se till att våra webbplatser ser ut och fungerar som de ska, lever upp till våra kvalitetskrav och utvecklas kontinuerligt för bästa användbarhet och tillgänglighet.

I ditt arbete kommer du att leda och genomföra olika utvecklingsinsatser, på egen hand eller tillsammans med dina kollegor i webbteamet. Du beställer utveckling av vår webbleverantör i samråd med kommunikationschef och webbansvarig, och gör vid behov felanmälningar. Du förvaltar våra riktlinjer, rutiner och checklistor, samt administrerar, utbildar och stöttar redaktörerna i vår webborganisation.

Tjänsten är placerad på kommunikationsenheten i Alceahuset i Åkersberga där du kommer att ingå i vårt webbteam. Här kommer du att tillsammans med ordinarie webbansvarig och två kommunikatörer på enheten planera, fördela och genomföra arbetet i ett nära och prestigelöst samarbete. Du rapporterar till kommunikationschefen och har veckovisa avstämningar med ordinarie webbansvarig.

Några av våra aktuella projekt är utveckling av vår webbtjänst Hitta och jämför service, utveckling av ett antal subsajter, samt beställning av utveckling av funktionalitet på vårt intranät.

Publiceringsdatum
2024-06-13

Profil
Vi vill att du ska ha arbetat som kommunikatör eller webbutvecklare i några år och är nu redo att utvecklas. Du har teknisk kompetens och har tidigare arbetat med förvaltning och utveckling av webbplatser, gärna komplexa sådana inom samhällsinformation. Det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med Sitevison och projektverktyg såsom Jira, Planner och/eller Trello. Du har utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, eller annan relevant högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundresor.

Som person är du ansvarsfull och ödmjuk. Du kommer att ha många kontakter både inom och utom organisationen, vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga och skapande av goda relationer. Du är lyhörd, prestigelös, servicemedveten och ger ett gott bemötande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Vikariat

Tillträde
Augusti 2024

Sista ansökningsdag

2024-06-27

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

Ersättning
Månadslön enligt kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Österåkers kommun (org.nr 212000-2890), http://www.osteraker.se

Kontakt
Helena Cronberg, Kommunikationschef
helena.cronberg@osteraker.se
08-540 810 83

Jobbnummer
8747390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: