Biträdande rektor till Essingeskolan

Stockholms stad; Essingeskolan / Pedagogchefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogchefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Essingeskolan i Stockholm

Stockholms Stad
Utbildningsförvaltningen
Essingeskolan

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Essingeskolan ingår i enheten Klastorp Essinge skolor.
Enheten består av två skolor Klastorp på Kungsholmen och Essingen på Stora Essingen. Skolorna har ca 250 elever vardera. De båda skolorna samarbetar med varandra inom vissa områden. Enheten har en rektor och en biträdande rektor men nu behöver vi ytterligare en biträdande rektor som tar speciellt ansvar för Essingeskolan.
Essingeskolan ligger mitt på Stora Essingen med närhet såväl till Essingetorget som till naturen. Skolan är lättillgänglig med stadens kommunikationer.

1 plats(er).Vi söker en pedagogisk och engagerad biträdande rektor med huvudsakligt ansvar för Essingeskolan.

Vi vill att du tillsammans med oss ska fortsätta att utveckla vår redan högpresterande verksamhet. Du kommer att arbeta med verksamheten i ett F-5 perspektiv och ha ett speciellt ansvar för förskoleklass och fritids samt deras arbete med skolverksamheten. Tillsammans med skolans förstelärare, arbetslagledare och rektor kommer du att ansvara för lärarnas och verksamhetens pedagogiska utvecklingsarbete samt verka för att utveckla det kollegiala lärandet. Du är delaktig i och har visst ansvar för skolans likabehandlingsarbete och elevhälsoarbete samt de olika grupper som medarbetarna är engagerade i tex värdegrundsgrupp, friendsgrupp, anti-mobbningsteam eller ämnesgrupper. Du kommer tillsammans med rektor att leda skolans arbetslagledare. Systematisk kvalitetsarbete, utveckling av It och personalansvar ingår även i tjänsten. Det kan även förekomma en viss del av undervisning efter behov.
Vi söker dig som:
• har högskoleutbildning
• är lärarutbildad och har erfarenhet från undervisning, gärna från F-6
• har stort intresse för skolutveckling
• är god pedagogisk ledare
• har erfarenhet av ledaruppdrag och gärna har gått någon form av ledarutbildning
• har förmåga att se helhet och ändå förstå de små detaljernas betydelse
• är bra på att leda olika processer
• har lätt för att samarbeta och att skapa goda relationer
• kan ställa relevanta krav så både medarbetare och verksamhetens utvecklas på goda grunder
• är drivande och engagerad i att arbeta mot mål och resultatstyrning
• kan organisera och planera sitt arbete utifrån det som behövs för att nå framgång i uppdraget
• alltid har elevernas bästa i fokus för arbetet
• tycker om att arbeta operativt samt har egen drivkraft
• är kunnig inom området för elevhälsa och elver med särskilda behov
• gärna har erfarenhet av att driva arbetet med plan mot diskriminering och kränkande behandling

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Högskoleutbildning och lärarerfarenhet krävs.
Ledarutbildning och erfarenhet av ledaruppdrag är meriterande, likaså personalansvar.

Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Rektor Sandie Sandquist,08-508 08 277

Åsa Bölin, bitr. rektor, 08-508 08 281, asa.c.bolin@stockholm.se

Tillträde: 2014-08-07.

Publiceringsdatum
2014-05-30

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-20
Ansökan skickas till:
Essingeskolan
Ange följande referens när du ansöker: A26871
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Essingeskolan

Adress
Stockholms stad; Essingeskolan
Utbildningsförvaltningen

Jobbnummer
1893828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Essingeskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Essingeskolan: