Biträdande Förskolechef

Linköpings kommun, Utbildningsförvaltning / Pedagogchefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogchefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Utbildningsförvaltning i Linköping

Det är dagens barn och unga som är nästa generations samhällsbyggare. De är vår nyfikna och talangfulla framtid. Det vill vi ta vara på. Genom att ge dem de bästa förutsättningarna att växa och utveckla sina kunskaper ger vi samtidigt Linköping chansen att fortsätta utvecklas av kunniga och ambitiösa invånare även i framtiden.

För att lyckas med detta behöver vi fler som vill driva och utforma nya idéer för att främja utveckling och lärande. Med modern pedagogik och ny teknik arbetar våra kompetenta kollegor för att hålla en hög kvalitet med fullt fokus på varje individ och deras skiftande behov. Det betyder varierade dagar och utmanande möten med växande människor där det gäller att både vara ödmjuk och kunna sätta gränser.

Linköping är en mångfasetterad kunskapsstad med goda möjligheter till idéutveckling och här finns stort utrymme att utvecklas både som pedagog och i karriären. Tack vare ett långsiktigt perspektiv är kommunen en trygg arbetsgivare som arbetar för hela samhällets nytta. Framtiden ligger i händerna på dagens lärare och pedagoger. Var med och påverka du med!



Om arbetsplatsen
Vi söker nu en biträdande förskolechef med Reggio Emilia filosofin som drivkraft.

Område Ryd består av sju förskolor. En av förskolorna har verksamhet som är öppen dygnet runt. I området finns även en familjecentral med öppen förskola. Till Ryd hör Pedagogernas Hus där mycket av områdets kompetensutveckling sker tillsammans med pedagogistorna. Här finns även Kretslabbet - ett återbrukscentrum för kreativitet och lärande.

Arbetsbeskrivning
Våra ambitioner är höga och vi söker nu dig som vill vara med och forma framtidens förskola. Du behöver vara väl insatt i förskolans styrdokument, ha goda ledaregenskaper, en vilja att arbeta i team och en förmåga att arbeta självständigt.

Vi ser område Ryd som en helhet och du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp som består av två förskolechefer, två pedagogistor och en specialpedagog. Vi arbetar med ett gemensamt uppdrag där vår verksamhetsidé ligger till grund. Din huvudsakliga uppgift är bl.a. att ansvara för dygnet runt verksamheten både när det gäller administration och personalfrågor.

Publiceringsdatum
2017-05-24

Kvalifikationer
- Förskollärarutbildning
- Meriterande om du genomgått någon av kommunens ledarutbildningar
- Att du har ett genuint intresse för att utveckla förskolan
- Att du kan engagera och entusiasmera medarbetare

Välkommen med din ansökan

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Varaktighet, arbetstid
75-100 %. Tillträde: 2017-08-14 tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: 2017/931
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulla Carlsson 013-20 68 78
Karin Karlsson 013-29 49 76

Företag
Linköpings kommun, Utbildningsförvaltning

Adress
Linköpings kommun, Utbildningsförvaltning
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3518208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Utbildningsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Utbildningsförvaltning: