Biståndshandläggare till utredningsenheten
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.
Vi söker en handläggare för längre tids vikariat.
Flens Kommun
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelning för utbildning, stöd och integration, Avdelning för äldre och personer med funktionsnedsättning samt Avdelning för myndighetsutövning.
Tjänsten som biståndshandläggare hör till utredningsenheten för äldreomsorg och funktionsnedsättning (ÄoF) inom avdelningen för myndighetsutövning. Utredningsenheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SoL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassningsbidrag.
Publiceringsdatum2016-09-14Dina arbetsuppgifterdu har god förmåga till både samarbete och själständigt arbete. Du behärskar svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i arbetet. Du tar ansvarför din uppgift och ser välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som en viktig del i arbetet. Du deltar aktivt i metodutvecklingen på enheten och har en kreativ och analytisk förmåga. Du är positiv, flexibel och är van att strukturera och organisera samt prioritera arbetsuppgifterna i ditt eget arbete. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar. Du har kunskap om att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning
Vi på utredningsenheten ser fram emot din ansökan snarast eftersom anställning kan ske under rekryteringstiden.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av att handlägga ärenden enligt SoL/eller LSS. Körkort krävs.
Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift. Att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller samt erfarenhet av myndighetsutövning.
Varaktighet/omfattning
Långtidsvikariat
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida
www.flen.se för övrig information.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens Kommun tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFackliga Företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00
Monica Cedergren, Enhetschef 0157-43 03 45
monica.cedergren@flen.seFöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Flens Kommun Sveavägen 1
64281 Flen
KontorsadressFlens Kommun Sveavägen 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3046421
Observera att sista ansökningsdag har passerat.