Biståndshandläggare SoL
Arvidsjaurs Kommun , Socialförvaltning, IFO / Administratörsjobb / Arvidsjaur
2021-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare SoL" (publicerad 2022-01-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Arvidsjaur,
Malå,
Norsjö,
Sorsele,
Arjeplog eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arvidsjaurs Kommun , Socialförvaltning, IFO i Arvidsjaur Publiceringsdatum2021-03-15BeskrivningVi söker nu en sommarvikarie till vårt team av biståndshandläggare med arbete främst mot SoL.
Biståndsenheten består av tre biståndshandläggare som i första hand arbetar med ärenden utifrån Socialtjänstlagen mot äldreomsorg samt en handläggare som arbetar med ärenden utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Enheten jobbar teambaserat och stöttar, medhandlägger och överför kunskap till varandra för att säkra kvalitet och kontinuitet. Biståndsenheten för äldre och funktionsnedsatta är en del av Socialförvaltningen och leds av IFO-chef. Vi samverkar över kommungränserna och ansvarar även för Arjeplog kommuns LSS handläggning.
Vi erbjuder en arbetsplats som uppmuntrar till delaktighet och samverkan i det dagliga arbetet. Som biståndshandläggare har du en betydelsefull roll och vårt gemensamma mål är att ge bästa möjliga service och omsorg till våra medborgare. Vi arbetar aktivt med att vara ett effektivt team där vi når resultat tillsammans och i samverkan.
Dina arbetsuppgifterArbetet som vikarierande biståndshandläggare innebär att du främst jobbar med den dagliga planeringen i Lifecare, som är ett gemensamt dokumentationssystem med Regionen. Du planerar för hemgång efter sjukhusvistelse, utreder, beslutar och planerar korttidsvistelse samt avlastning. Du utreder ansökningar om hemtjänst och larm, du gör även uppföljningar i de fall insatserna behöver förändras. Det är ett omväxlande och stimulerande arbete. Du kommer till en grupp där det råder god stämning och gemenskap och där samverkan ses som en nyckel till att nå resultat.
KvalifikationerVi söker dig som har intresse av att arbeta med människor i situationer där livet förändras och där du blir en länk till att personen får rätt hjälp. Arbetet innebär att du kommer att ha många olika kontakter, det är omväxlande då du kommer arbeta både självständigt och i team.
AnställningsvillkorSocionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Kunskap om gällande lagstiftning
Dokumentations- och datorvana samt lätt för att kunna uttrycka dig tydligt och strukturerat i tal och skrift.
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ men också en god förmåga att samverka
Meriterande:
B-körkort
Erfarenhet av myndighetsutövning
Kunskap/utbildning inom IBIC
Kunskap/erfarenhet av Treserva och Lifecare
Kunskaper i Samiska då både Arjeplog och Arvidsjaur är samiska förvaltningskommuner
Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca. 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, biltestverksamheter och offentlig sektor.
Arvidsjaur kommun som arbetsgivare erbjuder en trivsam arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 7 juni eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2021-08-15
Ersättningtimlön eller månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArvidsjaurs Kommun , Socialförvaltning, IFO
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/37".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arvidsjaurs kommun (org.nr 212000-2650)
Arbetsplats Arvidsjaurs Kommun , Socialförvaltning, IFO
Jobbnummer 5629385
Observera att sista ansökningsdag har passerat.