Biståndshandläggare sökes till härligt team

Lunds Kommun, Myndighetsfunktionen, Voo / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds Kommun, Myndighetsfunktionen, Voo i Lund

Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Vilka är vi?
I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 121 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Myndighetsfunktionen inom vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad enhet som handlägger, utreder och beslutar om insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Till Myndighetsfunktionen hör också boendesamordning, systemförvaltare och avgiftsadministratörer och handläggare av bostadsanpassningsbidrag.

Vi arbetar med att utreda behov, sätta individuella mål, besluta om insatser och med att följa upp våra beslut. Att arbeta för hög kvalité med nöjda brukare och ett gott arbetsklimat är en viktig del av uppdraget och något som vi tror motiverar dig.

Vi sitter i fräscha lokaler centralt belägna i Lund med närhet till centralstationen och olika kommunikationsförbindelser. Vi har en trevlig arbetsplats med stort hälsofokus och positiv stämning i arbetslaget. Vi har hälsoinspiratörer och som anställd har du även tillgång till friskvårdsbidrag.



Publiceringsdatum
2018-05-09

Arbetsuppgifter
Vi söker nu två biståndshandläggare, en med placering i vårt planeringsteam och en för äldre personer i ordinärt boende. Planeringsteamet består av biståndshandläggare, sjuksköterskor och arbetsterapeut som ansvarar för att planera stöd för den enskilde inför utskrivning från sjukvården. Som biståndshandläggare för äldre i ordinärt boende möter du företrädesvis den enskilde i hemmet eller under SIP (samordnad individuell plan). Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling.

Som biståndshandläggare på Myndighetsfunktionen för äldre personer och personer med funktionsnedsättning, arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten enligt utredningsmetoden IBIC (individens behov i centrum). Som handläggare ansvarar du för att utreda och bedöma behov, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen. Ditt uppdrag innebär också uppföljning av och kvalitetssäkring i det enskilda ärendet och ansvara för uppsökande verksamhet för målgruppen.

Samarbete och samordning är en stor del av arbetet och att kunna samverka med andra yrkeskategorier. Du medverkar i metodutveckling, utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och att träffa nya brukare varje dag. Du kommer att få en mentor som stöd i ditt nya arbete.

Tycker du om att arbeta med människor och har ansvarskänsla? Då är det här ett uppdrag för dig!



Kvalifikationer
Krav är att du har socionom- eller social omsorgsexamen enligt tidigare gällande studieordning med goda kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen. Det är meriterande om du har erfarenhet från vårdplanering och planering vid samverkan för utskrivning.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra och skapa goda arbetsrelationer. Du tar dig an uppgifter på ett initiativrikt och självgående sätt. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.

Vi förväntar oss att du har god organisationsförmåga, kunskaper i administration och dokumentation. Du har social kompetens, empatisk förmåga och lyhördhet i kontakten med sökande. Det är viktigt att du arbetar med individens behov i centrum.

Vi använder oss av dokumentationssystemen ProCapita och LifeCare och ser gärna att du har erfarenhet av detta.

För tjänsten krävs körkort.


ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-23
Ange följande referens när du ansöker: VoO 119/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Flyghagen Lloyd 046-359 83 26

Företag
Lunds kommun, MYNDIGHETSFUNKTIONEN, VOO

Adress
Lunds kommun, MYNDIGHETSFUNKTIONEN, VOO
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
22222

Jobbnummer
4134666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds Kommun, Myndighetsfunktionen, Voo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds Kommun, Myndighetsfunktionen, Voo: