Biståndshandläggare med inriktning äldre till Älvsjö stadsdelsfö

Stockholms stad, Enheten för äldre / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Enheten för äldre i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Älvsjö stadsdelsförvaltning är en av de stadsdelar i Stockholm som expanderar snabbast och är en attraktiv stadsdel där många vill bo och arbeta. Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och delaktighet. Vi är flexibla och arbetsglädje är något som präglar vår enhet.

Beställarenheten består av en enhetschef, en samordnare, en kvalitetsobservatör och verksamhetsuppföljare, en paraplysamordnare/administrativ assistent samt 7 biståndshandläggare. En av biståndshandläggarna arbetar med färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadstillägg och övriga biståndshandläggare tar emot anmälan/ansökan om insatser. Samordnaren på enheten handleder, fattar beslut och ansvarar för den dagliga driften.

Vi söker nu en biståndshandläggare under en tidbegränsad tid då en av våra medarbetare är på mammaledighet.

Publiceringsdatum
2016-03-01

Arbetsuppgifter
Som biståndsbedömare inom äldreomsorgen har du ett meningsfullt arbete där du arbetar med individen i centrum. Du möter klienter samt utreder, bedömer och beslutar om de ska beviljas insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vidare gör du uppföljning av de beviljade insatserna samt har ansvar för fakturahantering. Som biståndsbedömare har du många samarbetsytor, bland annat med anhöriga, hälso- och sjukvården och utförare. Arbetet innebär ett högt tempo och du måste därför kunna arbeta flexibelt samt kunna stå upp för din profession.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen, gärna med inriktning äldre. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning samt har kunskaper om gällande lagstiftning och om målgruppen äldre.

Vi söker dig som är trygg i din roll, är lyhörd och har empati, har god samarbetsförmåga samt har personlig mognad. Eftersom arbetet ofta innebär att möta människor i kris är det viktigt att du kan se möjligheter och arbeta lösningsfokuserat. Då dokumentation utgör en viktig del av arbetet måste du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vidare måste du trivas med att ta ansvar samt ha förmågan att kommunicera med den äldre och dess anhöriga på ett tydligt och informativt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

I denna rekrytering har vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och sköter rekryteringen själva.
All kontakt från rekryteringssäljare och liknande undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: Tidsbegränsad, t.o.m. 2017-01-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-21
Ange följande referens när du ansöker: A39887
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Petrovic, TF Enhetschef 08-508 21 533 katarina.petrovic@stockholm.se

Facklig kontakt
Akademikerförbundet SSR 08-508 40 624
Nicoline Isacson, Vision 508 21 304

Företag
Stockholms stad, Enheten för äldre

Adress
Stockholms stad, Enheten för äldre
Box 48
12521 Älvsjö

Kontorsadress
Älvsjö Stationsgata 21 12521 Älvsjö

Jobbnummer
2698398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Enheten för äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Enheten för äldre: