Biståndshandläggare

Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg / Administratörsjobb / Strängnäs
2017-09-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2018-07-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg i Strängnäs

Arbetsplatsbeskrivning
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.


Publiceringsdatum
2017-09-04

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare har du ett viktigt och meningsfullt arbete framför dig, där du möter invånare som behöver stöd/hjälp i vardagen. Du utreder behov, bedömer rätten till bistånd samt fattar beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för äldre personer. Vi har nyligen implementerat Individens Behov I Centrum, IBIC, som metod i handläggningen. Vi har tillgång till en jurist med fokus på socialtjänsten.

Du förväntas också att delta i utvecklingsarbete, ge förslag på förbättringar.


Kvalifikationer
Kravprofil:

• Erfarenhet och utbildning:
• Socionomexamen, eller utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig
• Erfarenhet av arbete med målgruppen äldre
• Kunskaper om socialtjänstlagen, hälso-och sjukvårdslagen, förvaltningslagen och offentlighets/sekretesslagen samt
Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd inom området
• God datavana
• B-körkort för bil med manuell växellåda.

• Personliga egenskaper:
• Då utredningsarbete och dokumentation och är en viktig del i ditt arbete behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Du har god kommunikativ förmåga och ditt arbetssätt präglas av gott omdöme samt struktur
• Du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt
• Du har god samarbetsförmåga samt förmåga att självständigt planera och prioritera ditt arbete
• Vidare är du serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann.

Meriterande:
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet av vårdplaneringar
• Kunskaper i samtalsmetodik och om olika former av samtal.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast, enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-20
Ange följande referens när du ansöker: 426/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingmarie Jüring 015229129
Lina Svensson 0152 291 64

Företag
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg

Adress
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
3678811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg: