BID manager

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Botkyrka
2025-09-15


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-09-15

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven och erfaren Bid Manager som vill leda strategiska anbudsförfaranden? Vi söker en person som är expert på att samordna tvärfunktionella team och ta fram vinnande anbud.
Som Bid Manager ansvarar du för att leda och förbereda anbud och kvalifikationsdokument. Du kommer att arbeta nära team inom bland annat försäljning, juridik, design, säkerhet och produktion. Målet är att säkerställa att alla anbud är korrekta, uppfyller kundernas förväntningar och tydligt lyfter fram verksamhetens styrkor som en pålitlig och innovativ partner.

Arbetsgivare: Randstad AB

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Anbudshantering för sedlar och papper (70% av tiden).
Teknikerbjudanden och hantering av försäljningsorder (20% av tiden).
Kalkylering och framtagning av skuggpriser (10% av tiden).

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Säkerställa att anbuden stämmer överens med verksamhetens kapacitet, villkor och interna standarder.
Samla in relevant prisinformation och nyckeltal för att ta fram detaljerade kostnadskalkyler.
Leda prissättningsmöten och ta fram omfattande prisblad.
Skriftligt och muntligt översätta tekniska och kommersiella specifikationer vid behov.
Sammanställa och skicka in anbud på ett professionellt och noggrant sätt.
Överlämna vinnande anbud till kontraktsansvariga för en smidig övergång

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Utbildning: Akademisk examen inom företagsekonomi eller liknande område.
Erfarenhet: Mer än 5 års erfarenhet av anbudshantering eller liknande positioner.
Språk: Flytande i engelska (företagsspråk) samt spanska eller franska. Att vara flytande i alla tre är meriterande.
Färdigheter: Dokumenterad erfarenhet av att kunna koordinera informella team

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Hourly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9509939

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: