Bibliotekarie
Stockholms Universitet / Bibliotekariejobb / Stockholm
2009-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bibliotekarie" (publicerad 2022-03-02) ⬅️
Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Chef för universitetsbibliotekets avdelning för kundservice.
Ref nr: 618-1546-09.
Sista dag att ansöka är 2009-08-20
Stockholms universitetsbibliotek söker dig som vill leda utvecklingen av mötet med studenter, lärare och forskare.
Vår vision
â€Stockholms universitetsbibliotek ska vara ett levande gränssnitt mellan den samlade vetenskapliga kunskapen och universitetets studenter, lärare och forskare för att tillgodose ett föränderligt informationsbehov.
Utvecklingen av verksamhetens grundpelare – vetenskaplig informationsförsörjning, vetenskaplig kommunikation, informationskompetens och lärandemiljö – ska präglas av gränslöshet och hållbarhet, innovation och kreativitet, användarfokus och enkelhet."
Publiceringsdatum2009-06-26Dina arbetsuppgifterBiblioteket har nyligen omorganiserat och förändringsarbetet är ständigt pågående. Vi arbetar processinriktat och avdelningen för kundservice är en del av huvudprocessen Informationssökning. Den fortsatta utvecklingen av organisationen, de framtida formerna för kundmöten och lärmiljöer, samarbetet med lärare kring utvecklingen av undervisning i informationssökning samt övrigt samarbete med universitetet är exempel på utvecklingsområden.
Du får ansvar för utvecklingen av bibliotekets möte med forskare och studenter. Här ingår informationsservice, lån och fjärrlån samt undervisning i informationssökning.
Avdelningen har en engagerad personal, ca 25 personer, en biträdande avdelningschef samt fem teamledare.
Du har verksamhets-, personal- och ekonomiskt ansvar och du ingår i ledningsgruppen.
ProfilDet processorienterade arbetssättet kräver att vi har kunden, helheten och verksamhetens optimala flöde i centrum oavsett avdelningstillhörighet. Vi lägger därför särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper, vid förmåga till samarbete och dialog samt kreativitet.
Du är innovativ, har förmågan att genomföra idéer och skapa ett öppet, förtroendefullt och utvecklingsinriktad klimat.
Du har erfarenhet av och engagemang för ledarskap, ledningsgruppsarbete och personalutveckling.
Du får gärna ha utbildning i biblioteks- och informationsvetenskap och erfarenhet av arbete vid vetenskapligt bibliotek men vi välkomnar också annan akademisk utbildning och erfarenheter från verksamhetsområden med inriktning mot kundservice.
Stockholms universitet eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.
KontaktÖverbibliotekarie Catarina Ericson-Roos, tel. 070-2092880 och bitr. avdelningschef för Avdelningen för kundservice Stina Uppenberg, tel:070-2796586.
Fackliga företrädare är Tuija Rissanen, ST, tel. 08-674 75 16, Svante Wallner, SACO; tel. 08-674 75 23.
Så ansöker duDokumenterade kvalifikationer önskas. Välkommen med skriftlig ansökan och meritförtecknig senast den 20 augusti 2009 märkt med ref nr 618-1546-09 till Stockholms universitet, Registrator/PÄ, 106 91 Stockholm eller e-post:
registrator@su.se eller till fax nr 08-163866.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-08-20
registrator@su.seAnge följande referens när du ansöker: SU 618-15146-09
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@su.seFöretagStockholms Universitet
AdressStockholms Universitet
10691 STOCKHOLM
KontorsadressUniversitetsvägen 14 D
Stockholm
Jobbnummer 473412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.