Beslutsfattare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Jönköping,
Nässjö,
Eksjö,
Tranås,
Haninge eller i
hela Sverige Referens: 012575-2013
Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossFörsäkringskassan söker
Beslutsfattare
Placering Lokalt Försäkringscenter Jönköping
Arbetsuppgifter och ansvar
Som beslutsfattare arbetar du med ärenden inom Sjukersättning, Aktivitetsersättning, Assistansersättning, Handikappersättning samt Vårdbidrag. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot handläggarnas föredragningar i enskilda ärenden och kvalitetssäkra dessa, därefter fatta beslut. Du ansvarar för en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall och att arbetet bedrivs i enlighet med beslutade handläggningsprocesser och regler. Uppdraget innebär ett nära samarbete med handläggare och samverkansansvarig. Arbetet innebär också att ge vägledning och återkoppling till handläggare. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2013-03-07KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen 120/180p gärna med juridisk inriktning
• är kvalitetsmedveten, beslutsam samt mål- och resultatinriktad
• har god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt
• är strukturerad och har en mycket god analytisk förmåga
• har ett gott omdöme och personlig mognad
• är lojal med fattade beslut samt förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• fördjupade kunskaper inom socialförsäkringen, förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Daniel Håkansson tfn 010-118 26 01. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Joakim Lindström tfn 010-118 68 04. Fackliga kontaktpersoner är för ST Maria Sjöstrand tfn 010-118 26 49, SACO Susanne Ottosson tfn 010-118 45 03 eller SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 012575-2013 senast den 1 april 2013. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1487156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.