Beredare till kund i Lammhult
Maxkompetens Konsult AB / Logistikjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Beredare till kund i Lammhult
Nu söker vi på Maxkompetens en orderberedare med ritkunskap till ett familjärt företag i Lammhult!
Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att du kommer bereda kundorder samt att bistå säljavdelningen med kalkyler och ritningsunderlag gällande offerter. Du kommer ansvara för att uppdatera och underhålla produktionsstrukturen i kunds affärssystem, Navision.
I arbetet ingår även dagligt samarbete med säljsupport, inköp, produktion och produktutveckling för att effektivisera flödet från order till leverans. Du kommer tillsammans med dina kollegor kontinuerligt arbeta fram hållbara lösningar samt aktivt delta i produktionsledningens möten och uppföljningar.
Din profil
Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och som trivs att arbeta i en familjär arbetsgrupp. Som person är du prestigelös, strukturerad och förstår vikten av att, genom kommunikation och information, kunna prioritera. Vidare trivs du i en arbetsroll där det är mycket frihet under ansvar och där du som medarbetare får vara spindeln i nätet. För att lyckas i rollen som Beredare ser vi att du kan arbeta parallellt med olika arbetsuppgifter och samtidigt samt att du är nyfiken och initiativtagande.
För att vara aktuell ser vi gärna att du har grundläggande ritkunskaper inom 3D CAD alt. Autocad.
Meriterande:
* Erfarenhet i MPS-system
* Erfarenhet i Microsoft Dynamics NAV (tidigare Navision)
* Kännedom inom produktionslogistik, operationsplanering och operationsberedning.
Övrig information
* Placeringsort: Lammhult (goda möjligheter att pendla med kollektivtrafik finns)
* Arbetstid: Mån-tors 07:30-16:45, fre 07:30-15:15
* Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning
* Lön: Individuell lönesättning
* Start: Omgående
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos kund med mycket goda möjligheter till fast anställning direkt hos kundföretaget efter en tids inhyrning.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm, på telefon 0733 20 56 36.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2022-03-08ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMaxkompetens Konsult AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4hARVjLNTdakITD5V6XK1A==".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)
Arbetsplats Maxkompetens
Jobbnummer 6413520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.