Bemanningskoordinator / Rekryterare
Järfälla kommun, Vakansen / Administratörsjobb / Järfälla
2016-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bemanningskoordinator / Rekryterare" (publicerad 2017-06-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Vakansen i Järfälla,
Stockholm eller i
hela Sverige Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 70 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.
Vård och omsorg är Järfälla kommuns utförarorganisation inom äldre- och handikappomsorg, placerad inom Socialförvaltningens verksamhet och har till uppgift att utföra stöd- och hjälpinsatser till äldre personer och personer i alla åldrar med funktionsnedsättningar av olika slag. För mer information se
http://www.jarfallaomsorg.seDu kommer att arbeta som bemanningskoordinator/rekryterare inom Vakansen. Vakansen är Järfälla kommuns egen bemanningsenhet inom Vård och omsorg som tillgodoser behovet av korttidsvikarier alla tider på dygnet.
Publiceringsdatum2016-03-02ArbetsuppgifterI din roll som bemanningskoordinator/rekryterare kommer du att arbeta med bemanning av personal inom Vård och omsorgs olika enheter. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att koordinera bemanningen av korttidsfrånvaro, detta genom att ta emot beställningar via vårt bemanningssystem och matcha mot tillgänglig personal. I dina ansvarsområden ingår det även att arbeta med rekrytering av timanställd personal, där du ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Ett varierande arbete med mycket sociala kontakter och trevliga kollegor!
Arbetstider
Fast schema med arbetstid någon gång under Vakansens öppettider som är mån-fre 06:30-17:00 samt lör, sön och helgdag 6:45-16:00. Arbete ca var sjätte helg ingår. Tjänsten är en visstidsanställning under perioden april-september 2016 med eventuell möjlighet till förlängning.
KvalifikationerUtbildning: Akademisk examen som personalvetare eller motsvarande.
Erfarenhet: Ett krav är att du är mycket van att arbeta med datorn som verktyg och du har minst ett års erfarenhet från arbete inom service. Meriterande är om du tidigare arbetat med bemanning och/eller rekrytering. Även erfarenhet från äldre- och handikappsomsorgen är meriterande.
Kunskap: Du har en god administrativ förmåga och kan snabbt kan sätta dig in i nya system. Du känner dig bekväm med att kommunicera digitalt via mail och chattfunktioner. Viktigt är att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper: Du är en person som tycker om att arbeta med människor! Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt anstränger dig för att alltid leverera lösningar. I ditt arbete är du strukturerad och kvalitetsmedveten vilket innebär att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet håller emellanåt ett högt tempo och det är viktigt att du kan behålla fokus även när du blir avbruten.
Är detta ett jobb för dig? Välkommen in med din ansökan.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-04-01 Startdatum kan diskuteras men vi önskar tillträde under april månad., upphör: 2016-09-30 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-20
Ange följande referens när du ansöker: A548333
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMoa Hall, Rekryterare 08-5802 91 84
Facklig kontaktHelena Hedlin, Vision 08-580 289 18
FöretagJärfälla kommun, Vakansen
AdressJärfälla kommun, Vakansen
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressTornérplatsen 26 Jakobsberg
Jobbnummer 2700553
Observera att sista ansökningsdag har passerat.