Bemanningsassistent till Resursenheten
Region Kronoberg, Akutcentrum / Kontorsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige Vill du ha ett spännande kontorsjobb med mycket kundkontakt?
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Resursenheten är Region Kronobergs interna bemanningsenhet. Vår huvuduppgift är att vara regionens verksamheter behjälplig med tillfällig personal vid korttidsfrånvaro, extra vak och kortare ledigheter.
På vårt kontor är vi ca 10 personer som arbetar med bemanning och rekrytering. Som bemanningsassistent blir du en del av vår sammansvetsade enhet som präglas av öppenhet, tillit, delaktighet, höga krav och intensivt arbete.
Hos oss på resursenheten trivs de personer som:
• Tycker om mycket kundkontakt via telefon
• Gillar att träffa nya människor
• Trivs med ständig utveckling och nya utmaningar
• Kan arbeta i ett högt tempo med flera saker på gång samtidigt
• Vill ha frihet under ansvar och ett nära samarbete med kollegor
På grund av att vår kollega kommer att flytta hem till norra Sverige söker vi nu efter en ny kollega till bemanningen.
Publiceringsdatum2015-12-21ArbetsuppgifterSom bemanningsassisten är du en nyckelperson i resursenheten och fungerar som en viktig länk mellan kunder, timanställd samt ordinarie personal från resursenheten.
Huvuduppgiften är att vara kunderna/verksamheterna behjälplig genom att bemanna med personal via telefon eller bokningsprogrammet TimeCare Pool.
I arbetet ingår utöver bemanningsarbetet även kundmöten, introduktion och uppföljning med timanställda, hantering av PRAO-elever samt administrativa arbetsuppgifter som exempelvis. schemahantering, mailhantering, statistik samt utveckling av verksamhetens system.
KvalifikationerFormella kvalifikationer:
Utbildning inom personalområdet eller motsvarande är meriterande, samt goda kunskaper inom IT, statistik och system.
Önskvärda personliga egenskaper:
• Stor social förmåga, gott bemötande och kundorienterad
• Strukturerad, behärskad, idérik och lösningsinriktad
• Självständig, resultatorienterad och energisk
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Vardagar 7-16 eller 8-17. Ej helger, men röda dagar mitt i veckan kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Provanställning 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning enligt Region Kronobergs riktlinjer.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: AKC 42/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElla Roström, Avdelningschef 0470-58 64 17
gabriella.rostrom@kronoberg.seChristian Stattin, HR/Rekryteringsspecialist 0470-58 25 75
christian.stattin@kronoberg.seFöretagRegion Kronoberg, Akutcentrum
AdressRegion Kronoberg, Akutcentrum
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressIngelstadsvägen 9 Växjö
Jobbnummer 2587140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.