Bemanningsassistent till Rehabilitering, Stockholms Sjukhem

Stift Stockholms Sjukhem / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stift Stockholms Sjukhem i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du jobba inom rehabilitering? Trivs du med att jobba i team med många olika människor? Då kanske du är den vi söker! Vi är en verksamhet som präglas av engagemang, kunskap och omtanke.

Vilka är vi?
Verksamhetsområde rehabilitering har som uppdrag att rehabilitera patienter efter vård på akutsjukhus. Vi arbetar enligt rehabiliteringsmedicinska principer: eliminera, kompensera och träna med målsättning att patienterna ska uppnå bästa möjliga livskvalitet och självständighet. Vi har två vårdavdelningar som arbetar i multidisciplinära team utifrån patientens behov och mål. Du blir en viktig del i ett ansvarstagande team som tillsammans levererar högkvalitativ vård.

Det händer mycket inom verksamheten som vi är stolta över!

Våra profilområden är kirurgi och neurologi. Dessutom är vi en del av Regionens ryggmärgsskadevårdkedja där vi även fått ett nationellt uppdrag för högspecialiserad vård av ryggmärgsskadade.

Vi växer och får nyrenoverade lokaler snart. Just nu är vi evakuerade till St Göran men till hösten ser vi fram emot att flytta in i helt nyrenoverade moderna lokaler i vår fastighet på Kungsholmen.

Om rollen
I din roll som bemanningsassistent har du tillsammans med cheferna ansvar för bemanningen på kort och lång sikt. Det innebär att din huvudsakliga arbetsuppgift är att lösa de personalbehov som de två avdelningarna har. Det handlar om att bemanna vakanta arbetspass dygnet runt gällande sjuksköterskor och undersköterskor samt omfördela resurser för att bemanningen ska bli så optimal som möjligt utifrån verksamhetens krav såsom patientsäkerhet och arbetsmiljö. Du har kontakt med både ordinarie och timanställd personal för att få ihop bemanningen både på kort och lång sikt. Du organiserar och administrerar introduktion för nya medarbetare i samråd med chefer. Schema-, bemannings- och tidrapporteringssystemet Heroma är ditt främsta arbetsverktyg men även andra system förekommer för administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta tätt ihop med ansvariga chefer på avdelningarna och delta i olika möten.

Vem är du?
Vi söker dig som kan arbeta självständigt vilket betyder att du har erfarenhet av att fatta självständiga beslut, kan prioritera utifrån fakta och situation. Du har gymnasial utbildning och stor erfarenhet av administrativt arbete som innebär planering av schema och arbetstid samt organisering.

Du kommer att ha många kontakter med vårdpersonal i olika professioner, chefer med flera vilket förutsätter att du kan kommunicera framgångsrikt, ge god service och bemöta alla på ett bra sätt. Arbetet som bemanningsassistent kan i vissa stunder innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo. Det betyder att du behöver vara engagerad, kunna hantera stress samt ha blick för problemlösning och logistik. Samtidigt som du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad så kräver arbetet stor samarbetsförmåga, lyhördhet samt en kreativitet i att hitta lösningar utifrån verksamhetens behov.

Erfarenhet av hälso- och sjukvårdens organisation är meriterande. Du behöver ha god data-/IT vana och det är meriterande om du tidigare har arbetet i Heroma. Lika viktigt är att du också har en nyfikenhet och vilja att lära nytt. Arbetet kräver att du pratar och skriver svenska obehindrat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Mer information och ansökan
Tjänsten är en visstidsanställning med eventuell möjlighet till förlängning. Heltid, dagtid (må-fre) med start snarast möjligt och fram till årsskiftet, 2022-12-31. Flexavtal finns.

Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För mer information är du välkommen att kontakta Annika Hagman, enhetschef tfn 072 6063575 eller Caroline Amoding, biträdande enhetschef tfn 08-12 280 313.

Välkommen med din ansökan senast 2022-04-06.

Stockholms Sjukhem är en av Sveriges största idéburna vårdgivare. I mer än 150 år har vi bedrivit vård och omsorg utan vinstsyfte och har ett brett vårdutbud inom geriatrik, palliativ vård, rehabilitering och äldreomsorg. Vi är godkänd universitetssjukvårdsenhet, vilket innebär att vi kontinuerligt forskar, utvecklar och utbildar inom vården. Stockholms Sjukhem är delägare i Marie Cederschiöld högskola. Vår verksamhet finns på Kungsholmen, Bromma och Södermalm i Stockholm. Idag är vi cirka 1 400 anställda, vill du bli en av oss? Välkommen till en arbetsplats som kännetecknas av engagemang, kunskap och omtanke

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-03-22

Ersättning
Individuell lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stift Stockholms Sjukhem

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stift Stockholms Sjukhem, http://www.stockholmssjukhem.se/

Arbetsplats
Stiftelsen Stockholms sjukhem

Jobbnummer
6462440

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stift Stockholms Sjukhem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stift Stockholms Sjukhem: