Bemanningsassistent till kommunens bemanningsenhet
Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
PF bemanning är kommunens bemanningsenhet som bemannar ut korttidsfrånvaro inom våra förskolor, skolor, fritidshem samt inom vård och omsorg.
Ditt nya jobb
Vi söker nu dig som kommer vara spindeln i nätet och arbeta med att bemanna ut vikarier till kommunens olika verksamheter.
Arbetsuppgifterna består av; Bemanning, att kontera våra vikarier på rätt verksamhet i vårt system e-companion, S/B. Arbetet innebär även att du ska intervjua nya vikarier löpande och att anställa samt ta relevanta bakgrundskontroller. Arbetet kommer även att kunna bestå av att bygga scheman till våra verksamheter samt granskning/kontering av fakturor i vårt system Unit4.
Publiceringsdatum2021-12-17ProfilVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med bemanning inom vård och omsorg samt förskola/skola.
För att lyckas i din roll behöver du klara av ett högt tempo, snabba svängningar samt vara lyhörd inför den beställning du får.
Det är viktigt att kunna förmedla ett lugn trots att det är mycket på en gång.
Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med vårt digitala bemanningssystem schema/bemanning och även systemet e-companion samt unit4.
Du behöver också ha kunskap i att bygga scheman i detta system. Vi ser gärna att du har en vana inom vård och omsorg samt förskola/skola.
Lyhördhet samt flexibilitet är viktiga egenskaper samt att vara förändringsbenägen då det händer mycket hos oss. Goda kunskaper i exel samt word är meriterande.
För att lyckas som bemanningsassistent behöver du behärska svenska i tal och skrift.
Anställningens omfattning
Heltid, Måndag till fredag
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag
3 januari 2022
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid
ErsättningHeltid Måndag-Fredag
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖsteråkers kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Österåkers kommun (org.nr 212000-2890),
http://www.osteraker.se Kontakt Jeanette Loo,
jeanette.loo@osteraker.se Jobbnummer 6190702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.