Behörighetsadministratör till IT-leveransenheten i Östersund

Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters IT-avdelning ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera IT-tjänster till verksamheten. Statens servicecenter nyttjar i hög grad externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen. En viktig del i avdelningens uppdrag är att kunna upphandla, följa upp och utveckla IT-tjänster som levereras av externa leverantörer.

IT-avdelningen är lokaliserad i Östersund och består av fyra enheter, IT-projektenheten, IT-arkitektur- och säkerhetsenheten, IT-leveransenheten och IT-förvaltningsenheten. Vi är totalt cirka 50 medarbetare och vi representerar en arbetsplats med hög kompetens, trevliga kollegor och ett närvarande ledarskap. Vi uppmuntrar till ökad mångfald och jämställdhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som behörighetsadministratör arbetar du på IT-avdelningen med att hantera och följa upp beställningar av behörigheter, telefoni- och korttjänster för hela myndigheten utifrån fastställda rutiner och riktlinjer. Behörighetsadministrationen hanterar, bevakar och följer upp tilldelade ärenden, samt återkopplar till användare och beställare genom ärendehanterings- och behörighetshanteringssystem.

Du kommer vara en viktig länk för myndigheten att säkerställa rätt behörigheter och informationstillgång till rätt person. Du ansvarar för att genomföra olika typer av periodiska uppföljningar av tilldelade behörigheter och stämma av dessa med beställarna. Det förväntas att du deltar i löpande förbättringsarbete kring behörighetsprocessen i syfte att höja säkerhet, kvalitet och effektivitet. Det förväntas att du är noggrann, effektiv, organiserad och flexibel samt besvarar frågor och beställningar både skriftligt och via telefon. Du kommer även delta och eventuellt hålla i möten eller utbildningar gentemot våra systemförvaltningsområden. Arbetsuppgifterna kan komma att varieras under tid.

Publiceringsdatum
2021-06-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen
• Arbetat med support och systemadministration eller registervård i administrativa IT-system som ekonomi- eller lönesystem, Active Directory eller certifikatsystem i minst 2 år
• Ett brett teknikintresse

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Ha mycket god förmåga att ge service
• Ha god samarbetsförmåga
• Vara strukturerad med ett systematiskt tillvägagångssätt
• Ha god kommunikativ förmåga, både tal och skrift
• Ha integritet

Dessutom är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av behörighetsadministration
• Programeringsbakgrund eller erfarenhet av systemkonfiguration
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Erfarenhet av att följa och utveckla administrativa rutiner och processer
• Erfarenhet av offentlig verksamhet

Övrig information
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningen är 100% och placerad i Östersund.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 11 juni 2021 . I din ansökan vill vi att du motiverar på vilket sätt du uppfyller kvalifikationerna.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5832219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: