Barnsekreterare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Barnsekreterare" (publicerad 2021-01-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Barn och ungdomsverksamheten bedriver ett målmedvetet utvecklingsarbete för att kunna erbjuda en socialtjänst med god kvalité för våra medborgare.

Verksamheten ansvarar för utredningar och insatser för barn och ungdomar 0-20 år som är i behov av skydd och stöd. Vidare arbetar verksamheten även med familjerättsärenden och förebyggande insatser och förebyggande arbete i Kristianstad kommun.

Barn och ungdomsverksamheten består av tre enheter:

• Mottagningsenheten
• Myndighetsenheten
• Insatsenheten

Myndighetsenheten innefattar handläggning av utredningar och insatser enligt SoL och LVU.



Vi vill skapa en verksamhet som ger förutsättningar för kommunens barn och deras familjer att få det stöd och den hjälp de har rätt till. Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö. Nu formar Kristianstads kommun en socialtjänst i framkant - Vill du vara med?

Verksamheten erbjuder:

• Satsning på både förebyggande arbete och myndighetsutövande arbete
• Ny chefsorganisation, med teamledare nära medarbetaren
• Introduktion för våra nya medarbetare
• Extern handledning
• Ett ansvarsfullt och stimulerande arbete i en kreativ miljö.
• Nya fräscha lokaler

Publiceringsdatum
2017-01-05

Dina arbetsuppgifter
Som barnsekreterare ansvarar du för uppföljning av barn placerade i familjehem samt handläggning av utredningar och insatser enligt SoL och LVU. Du ansvarar, utifrån delegation, för rättsäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt att upprättade rutiner följs.

Du ska skapa en bärande och förtroendefull relation till barnet och vara dess företrädare i olika sammanhang. Du ska samverka med barnets biologiska familj och med det professionella nätverket utifrån barnets behov.

Kvalifikationer
Du som söker har socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning med myndighetsutövning inom socialtjänstens barn och ungdomsvård och/eller erfarenhet av myndighetsutövning inom andra områden samt erfarenhet av arbete inom familjehemsvården. Utbildning i BBiC är meriterande. Arbetet kräver B-körkort.

Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet har du god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är en fördel om du har god kunskap av verksamhetssystemet Procapita.

Som person är du förmåga att arbeta självständigt och har ett kreativt och flexibelt förhållningssätt, då arbetet ofta är förenat med akuta ställningstaganden. vidare krävs det att du är lyhörd och har god förmåga att samverka med förvaltningar och andra myndigheter.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med placering på myndighetsenheten team 4. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.

Sista ansökningsdag 2017-01-19

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elsie Sjöö, enhetschef på tfn 044-13 55 54

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-19
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elsie Sjöö 044-13 55 54

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3247380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: